Jump to content

Tips til teltplasser ved Blindleia ?

Trawler 42

Recommended Posts

Hei båtfolk !

I morgen drar vi fra Kristiansand og setter kursen østover.

Dette har vi gjort mange somre allerede, men nå skal junior med hans lille familie være med og da vil de ligge i telt !

Så da søker jeg tips om plasser man kan komme til med båt og slå opp telt ! (ikke campingplass)

Regner med vi ikke går lengre enn ca Tvedestrand i første omgang.

God sommer alle sammen

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

På Slåttholmen like vest for Lillesand sentrum så er det flere fine flate gressarealer som er ideelle for telting. Øya er kjøpt opp av Lillesand kommune. Den har flott brygge på østsiden med innlagt vann (Ikke strøm). Vet ikke hvordan det er i år, men i fjor var det i hvert fall en liten kiosk der, hvor vertskapet, i tillegg til kafedrift, også klippet gressarealene. 

Kalvøya er fin. Avhengig av vindretning. 

Min favoritt er Bagerviga på sørvestsiden. Flott strand, fin kvelds-sol. Er toalett, og mulighet å sette opp telt ved stranden. Er ganske urent område dette, men fint hvis du kommer fra blindleia og inn fra nord. 

Ellers Hummerviga, også på Kalvøya. Også her er det toalett. Enten komme fra nord, via Blindleia og Nilen. Men ser ut som du har dyptgående båt, da er det tryggest å komme inn fra sør. 

Flott område, kos dere. 

Du skriver at du vil ha tips ved Blindleia, men skal kanskje så langt som til Tvedestrand. Da regner jeg med at det er greit med tips etter Lillesand også. Kommer i farta på disse plassene der jeg selv har satt opp, eller sett andre har brukt telt: Ytre Maløya ved Grimstad, Gjesøya rett sør for Tromøy, Buøya øst for Eydehavn, Furøyholmen utenfor Tvedestrand.

Da er vi hjemme igjen !

Slåttholmen var flott, både for båt og telt :thumbsup:

Ellers var vi faktisk ikke lengre enn Lillesand, da jeg hadde bb propell nedpå en grunne og kun kunne holde lav fart for å unngå vibrasjoner. :nonod:

Lå flere dager inne i Isefjærfjorden, gikk fint å sette opp telt på en holme der og båten kunne ligge longside.

Vannet var 21+ så bading på alle.

Takk alle for tips, plassene er notert i loggboken for neste tur !  (Hvis jeg får ordnet  propellen da!)

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...