Båtmannen2.0 Startet 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2019 Jeg lurer på å kjøpe meg vannscooter og båtplass har jeg, men ikke flytedock. Er det mulig å ha den utpå vannet hvis jeg kjører den gjerne hver 3 eller 4 dag så ting ikke ruster sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Båt80 Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 (redigert) Skal ikke uttale meg for mye om dette da jeg ikke har vannscooter . Men du kommer sikkert til å kjøre den hver 3-4 dag de første ukene, så daler den interessen fort til at du ikke gidder lenger pga dårlig vær osv. Jeg personlig ville hatt en henger eller flytedock. Redigert 25.Juni.2019 av Båt80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Null problem, kamerat hadde den ute i 9mnd, brukte den frem og tilbake til jobb hele sommer halvåret Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Utgangspunktet ville jeg tenkt NEI. Kjenner ikke alle scootere, men selv SeaDoo som har stor markedsandel i Norge og et lukket kjølesystem bør tas opp etter endt bruk og ferskvannspyles. Dette er både for motor-/drivlinje og innvendig spyling. Yamaha tror jeg lar kjølevannet gå rett igjennom motorblokka som en innenbords med saltvannskjøling... Når det er sagt, helt hysterisk er jeg ikke. Har en SeaDoo som lettbåt på daviter og hvis jeg vet den brukes daglig kan jeg la den ligge ute flere dager. Å reise fra den på sjøen slik du tenker ville jeg aldri gjort. Du kan montere lensepumpe, men mang en scootere har gått ned rundt i verden for å si det sånn. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg kjøpt meg en dock og spylt etter hver tur Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Der var seadoo han kameraten min hadde ute i 9mnd Det er flere sink anoder på den scooteren, hvis man lar den ligge på vannet, så er det ikke en brøkdel av tæringa i forhold til hvis man kjører den opp på dokk, uten og ferskvannskjøre den (som svært mange gjør) Lensepumpe med automatikk er fine saker, vet om flere som har satt en litt fin skroggjennomføring rett over/under vannskikroken, da ser det nesten orginalt ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.