Jump to content

Vannscooter på vann, Hele sesongen

Båtmannen2.0

Recommended Posts

Utgangspunktet ville jeg tenkt NEI. Kjenner ikke alle scootere, men selv SeaDoo som har stor markedsandel i Norge og et lukket kjølesystem bør tas opp etter endt bruk og ferskvannspyles. Dette er både for motor-/drivlinje og innvendig spyling. Yamaha tror jeg lar kjølevannet gå rett igjennom motorblokka som en innenbords med saltvannskjøling...

Når det er sagt, helt hysterisk er jeg ikke. Har en SeaDoo som lettbåt på daviter og hvis jeg vet den brukes daglig kan jeg la den ligge ute flere dager. Å reise fra den på sjøen slik du tenker ville jeg aldri gjort. Du kan montere lensepumpe, men mang en scootere har gått ned rundt i verden for å si det sånn.

Hadde jeg vært i dine sko ville jeg kjøpt meg en dock og spylt etter hver tur :smiley:

Der var seadoo han kameraten min hadde ute i 9mnd

Det er flere sink anoder på den scooteren, hvis man lar den ligge på vannet, så er det ikke en brøkdel av tæringa i forhold til hvis man kjører den opp på dokk, uten og ferskvannskjøre den (som svært mange gjør) 

Lensepumpe med automatikk er fine saker, vet om flere som har satt en litt fin skroggjennomføring rett over/under vannskikroken, da ser det nesten orginalt ut

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...