Joerg Becker
Det er nok det han vil vite.
W går til turtallmåleren.
D+ er kontakt til ladelampe
B+ er kontakt til batteri-pluss, vanligvis startmotor,
men i dette tilfellet skal det være tilkoblet ProSplit til en av begge "Alt"
B- skal til felles minus, som forbinder batteriene på minus.
----------------------------------------------------------------------------------------------
ProSplit kan være tilkoblet som det pleier, kablene der virker optisk så.
Siden den registrerer startbatteriene som online er det sannsynlig at den også har minus.
Enheten aktiveres ved å sende >4V (8V) til FeedPos-kontaktene, på hver sin side.
Lyser den også uten spenning (husk at det bare er lite som må til) da ville det være
noe galt med enten enheten eller minus.
NB: Online burde ikke lyse uten at enheten i det miste viser "aktiv" men "standby"
eller feilmelding (høy / lav spenning mm.)
Når du sier at du ikke får "noe" lading er det et spørsmål om definisjonen.
"Null og niks" betyr egentlig at det finnes et problem med enten dynamoene eller felles minus.
Grunn for at jeg hevder det er at PSR har tvangskobling mellom starbatteri og dynamo/er
sålenge ikke styringen er aktiv OG befinner annet (overspenning fra dynamoene) og åpner denne også.
Men t.o.m. når denne ville åpnes finnes det en kanal i enheten
som frakter opp til 18A "forbi" hovedreléet til startkretsen for å kunne forsyne vifte, elektronikk, pumper mm.
Så, ser du ikke noe økt spenning i hvert fall på startbatteriene
da er det noe annet som er galt enn PSR.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg ville nå først sjekke om dynamoene produserer noe på startbatteriene.
Når det er tilfellet, mens det ikke skjer mer, da kan det hende at PSR henger.
Det har skjedd før, men kan enkelt fikses ved å frakoble -alle- (!!!) kabel fra enheten,
slik at den kan tømme seg komplett ila en halv time / tre kvarter.
Ved ny start etter hvert henter seg enheten hele originalprogrammet fra egen minne og starter "frisk".
NB: Jeg skrev "alle" fordi jeg mener "alle".
Lykke til.
Jørg