svolp Startet 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2019 (redigert) Hei. Vi skal se på en båt, en båt med motor der motoren er en mariner 50hk. 2000 modell Det er blitt brukt 20.000 siste året på service og bytte av blant annet powertrim. Jeg er god på MC og bil men båt er nytt. Det ene bildet viser en del rust på brakettstaget til rattstyringen. Utover dette ser hvertfall motor tilsynelatende veldig bra ut tross alder. Er dette noe jeg bør styre unna, må/bør jeg ordne/fikse det på et vis? Hilsen han som nå må lære seg båt. Redigert 25.Juni.2019 av svolp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Noen med noen innspill? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Kan ikke spille noen særlig rolle men ville pusset og penslet på maling Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Takk for svar pipe, det var tanken min også. Gjerne punktsandblåse og noe rusthemmende grunning og lakke det opp igjen. Ut i fra bildet ser det jo ut som det er ganske mye gods igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 (redigert) Ville sjekket adapterplaten for tæring. Kostbar reparasjon om den er gåen. Det er svakhet på tidlig 2000-tall Mariner 4t motorer.. Litt usikker på hvilke årsmodeller som er rammet, men det vet kanskje noen andre på forumet? Redigert 26.Juni.2019 av Dreuf (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 (redigert) Takk for tips Dreuf, har googlet litt og lest dette nå og det skremmer meg litt. Med min flaks er den ødelagt. Dette adapteret, er det den mellom stammen og selve motoren? Kan denne sjekkes visuelt og i så tilfelle hva ser jeg etter? Redigert 26.Juni.2019 av svolp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Det stemmer, den sitter mellom stamme og motor. Jeg vet dessverre ikke hvordan man ser at den er gåen, håper noen andre svarer på det. Er den ikke byttet så ville jeg nok bakt det inn i prisen under forhandlinger. Mener deleprisen er under 10k og setter man det bort så ryker man fort på 25k++ Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Takk for svar igjen Dreuf, motoren er jo 19 år gammel og samme er båt. Totalprisen er 55.000 så hvis den ikke er byttet og går i stykker er det vel strengt talt ingenting og bytte på? Sånn økonomisk sett hvis bare delene koster 10.000kr. Da lønner det seg vell å kjøpe brukt/ny motor evt.. Det er en 2000 modell firetakter så absolutt en av de "dårlige" motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.