Jump to content

Fakta om Biam 660?

Olafr

Recommended Posts

Jeg har googlet overalt i håp om å finne noen fakta om Biam 660, og det eneste resultatet var at båten er nevnt i forum her - i 2004.

Jeg kjøpte denne båten i fjor, uten et eneste dokument, verken om Biam 660 eller motoren, en Yanmar 4JH4 - HTE, turbodiesel med 77hk fra samme år. 

Idag er ligger det på Finn. no  t. s. en Biam 660 med bilde av et hefte med båtbeskrivelsen.Jeg har tilbudt 500 kr for en kopi, men forventer ingenting. 

Finnes det noen i dette forumet som eier noe slags dokument eller andre fakta om den gamle damen med gul stripe og betegnelsen "Cabincruiser" på 22 fot? 

Tror muligens jeg ennå har liggende en «selvbygger-brosjyre» fra 80? tallet. Vurderte å kjøpe halvfabrikataversjonen.

Skal se om jeg kan finne den i løpet av helga. Send meg gjerne en påminnelse til uken om du ikke hører noe fra meg...

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

On 7/2/2019 at 9:24 PM, Frkn said:

Tillater meg å spørre litt om båttypen her. Ser det er en del plast og flatt, høy akterdekk. Er dekket selvlensende? 

Kan benkene bak demonteres / legges sammen? (Typisk kjekt ved fisking).

Noen typiske feil/mangler man bør være obs på?

Dekket er selvlensende og benkene kan fjernes

On 6/26/2019 at 3:51 PM, Olafr said:

Jeg har googlet overalt i håp om å finne noen fakta om Biam 660, og det eneste resultatet var at båten er nevnt i forum her - i 2004.

Jeg kjøpte denne båten i fjor, uten et eneste dokument, verken om Biam 660 eller motoren, en Yanmar 4JH4 - HTE, turbodiesel med 77hk fra samme år. 

Idag er ligger det på Finn. no  t. s. en Biam 660 med bilde av et hefte med båtbeskrivelsen.Jeg har tilbudt 500 kr for en kopi, men forventer ingenting. 

Finnes det noen i dette forumet som eier noe slags dokument eller andre fakta om den gamle damen med gul stripe og betegnelsen "Cabincruiser" på 22 fot? 

Min far har samme båt og motor, det er vel en 1986 modell. Mener han har bruker manual. Skal sjekke og komme tilbake...

Fin båt, bringer tilbake mange gode minner. Min far hadde en slik på 90tallet, med 77hk. Jeg var 16 år når han kjøpte båten, og fikk etterhvert låne den på både weekend og ukesturer.  Før denne hadde vi en Nidelv 24 med 23hk, så jeg husker at rekkevidden opplevdes som fantastisk,  cruiset vel på rundt 14 hvis jeg husker riktig....

OBS OBS! - En dag var far på tur med ny kone og en unge på 6mnd. De la da til i Sanspollen med baugen mot fjellet. Petimeter som han er lot han alltid motoren gå 10min på tomgang (mente det var viktig for kjølingen?). Mens han stod på land og slo inn bergbolter fant kona ut at hun skulle varme melk til ungen, hun vippet da opp førersete for å komme til byssa. På Biam 660 så slår sete bort i gasspaken når det vippes opp, det slår vel spaken i bånn hvis jeg husker rett.... 

Ingen ble skadet, og de er fortsatt gift, men den dagen var siste dag på sjøen i egen båt for min far...:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...