lenny36 Startet 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2019 Hei folkens! Etter å ha eid en ren daycruiser noen år føler vi for å gå opp et hakk i størrelse og fasiliteter som muliggjør lengre turer. Vi er 2 voksne og 1 lite barn. Kravet er eget toalettrom, kokemuligheter og stikkabin. Vi har kikket lenge både på Skibsplast 685,690 og Nor-Dan 780. Har lest mye positivt om Skibsplast sine smarte løsninger. Her vurderer jeg frem og tilbake utenbords eller innenbords. Utenbords gir billigere vedlikehold, innenbords gir billigere drivstoff og badeplattform. Det som taler mot Skibsplast er at den er forholdsvis liten med sine 23 fot. Så er det Nor-Dan da. Jeg liker utseendet og den er 3 fot lengre enn Skibsplast. Budsjettet er 350-400.000 maks. Hadde vært fint med erfaringer og synspunkter på de nevnte båtene og gjerne andre båter i samme prisklasse og størrelse 23-28 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Som ihuget Dracofan er jo det selvfølgelig det eneste riktige å velge enten Draco 24 sterling eller 2500 twicab. Har twincaben selv og større båt på 25 for finnes ikke. Dessuten sparer du en masse penger. Sitér dette innlegget Link to post
lenny36 Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Takk for tipset, men jeg glemte å nevne at båten jeg ser etter må være 2005 eller nyere ? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Askeladden 705 kan være verdt å sjekke ut..... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Ta en tur opp i en Jans Entry23/25 da En med 2005 eller nyere motor. Mange av de går med Steyr diesel, en meget god motor med lite tull. Om dere ikke syntes den er vakker... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.