R.O Startet 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2019 Leste akkurat i Aftenposten at nordmenn var blande de ærligste, men noen råtne egg er det. Skulle hente båten på Sørlandet med guttungen, men oppdager fort at noen hadde skrudd av snap daviterene... Ingen lokale forhandlere som har samme type, og fra hva jeg ser på nettet er de ikke gratis heller.... Det er så jæ....a frekt å bare skru av utstyr på andres båt....? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Om du opplyser om tidsrom, sted og båt så er vi vel 150 000 øyne her inne som gjerne vil hjelpe og som heller ikke liker pakk Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Trenger ikke nødvendigvis å være normenn som har gjort det heller. Selv om det skjedde her... Mye "turister" i Norge som driver med selvbetjening. Mange av dem som tar jobber billig til de blir kjent. Så komer de igjen senere og henter mere "lønn"... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Dette var å ta frekkhet til et nytt nivå... Utrolig kjipt og trist!! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Veldig trist å se. Du har vår sympati. Anmelde til politi! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Dreuf Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Føler med deg, "mistet" alle vinsjene og kartplotter på seilbåten for 2 uker siden.. Merkelig nok ble jeg ikke sinna, bare lei meg. Kartplottere og utenbordsmotor var politiet godt vant med at blir borte, men vinsjer hadde dem aldri hørt om før. Anmeldte til politi og jeg må si jeg var overrasket over hvor grundig de undersøkte og hvor mye jobb de lå ned i det (søk etter fingeravtrykk og DNA). Trodde egentlig bare at de kom til å registrere saken, for så å sende meg ett brev etter en stund at saken var henlagt. Tviler på at de finner vedkommende så sant lakafanten ikke allerede er registrert i registeret. Men uansett viktig å anmelde, plutselig så blir vedkommende tatt for noe annet og da er det greit at de får fylt på med alle ugjerningene som de har gjort. Forsikring dekker det mest sannsynlig, men det blir så mye jobb og stress, spesielt nå rett før ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 The Saint skrev for 6 timer siden: Trenger ikke nødvendigvis å være normenn som har gjort det heller. Selv om det skjedde her... Mye "turister" i Norge som driver med selvbetjening. Mange av dem som tar jobber billig til de blir kjent. Så komer de igjen senere og henter mere "lønn"... Har dessverre null og niks tro på din teori når spesifikt utstyr som snap daviter, seilvinsjer osv blir skrudd av en båt. Dette er da folk som kan båt, som trenger noe spesifikt til egen båt, eller vet om noen andre båtfolk som trenger det og vil betale for det. Alt tilsier at det er en "god" landsmann som har blitt i overkant fristet. Har hørt om en del lignende tilfeller på opplagsplasser her i Østfold, båtfolk er folk flest og det er trist, men det er temmelig sannsynlig at det er din hyggelige båtnabo i havna eller på opplagsplassen som som står for tyverier som dette. Ingen grunn til å være naiv. --- Får meg til å tenke på bruken av AIS. Om noen "hyggelige båtfolk" med mangel på Snap daviter ser akkurat hva de trenger på min båt og kan tracke meg til hjemhavnen, nær sagt båsen jeg ligger i. Må også si at det blir nært absurd når folk demonterer og stjeler spesifikt utstyr som dette... en forventer ikke at sånt kan skje. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Det stemmer godt med min og politiets teori når det er stjålet så spesifikke ting. Innbruddet i min båt var enten en seiler som trengte å oppgradere, eller ett bestillingstyveri. Tilogmed skjøtene på forseilet var knytt på kryssholt (ligger normalt låst på vinsjene) og tampene på skjøtene var pent kveilet opp og hengt på rekka, samme måte som jeg gjør selv om jeg ikke lar tampene ligge rundt vinsjene. Tror ikke en "ikke-seiler" ville tenkt på å knyte opp skjøtene så forseilet ikke skulle rulle seg ut i vind. Får håpe ny eier får god nytte av vinsjene, som en båtnabo sa til meg: Har dem stjålet for å seile rundt i oslofjorden blir jeg forbanna, men er det ett ungt par som skal på jordomseiling så er det liksom greit.. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 27.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 dieselfan skrev for 11 timer siden: Om du opplyser om tidsrom, sted og båt så er vi vel 150 000 øyne her inne som gjerne vil hjelpe og som heller ikke liker pakk De ble enten stjålet når båten lå på Søm båthavn på Fevik, eller på verksted i Froland. Men det må ha skjedd for mellom 7 og 2 dager siden. Mekaniker reagerte på at de var borte, men kunne ikke huske om de var på når han tok den opp. Selv tror jeg det må ha skjed på land i Froland.. 6500kr koster nye, og ikke minst mye plunder og heft når man oppdager det dagen før man skal på tur... ganske spesifikt tyveri. Så misstenker vel at det var noe. Som trengte dette selv. Waver snap davit 8 toms... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Trist med en slik start på ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.