Jump to content

Suzuki DF5, helt død etter vinterlagring.

Lars Martin

Recommended Posts

Hei og hå. 

Kjøpte helt ny DF5 i fjor. Den gikk upåklagelig hele sommeren. 

I år derimot, får jeg ikke start på den. 

Gikk kun på 95blyfri tilsatt sånn som fjerner etanolen. 

I år er det helt dødt. 

Har gjort /passet på. 

-dødmannsknapp er på. 

-NY og fersk bensin

-bytta plugg. 

-kommer bensin til flottørkammeret. 

-flottøren beveger seg. 

-har også fylt intern tanken med ny bensin, med sånn tilsetning. (som også skal rense. 

Er veldig åpen for forslag til hva jeg kan sjekke, gå over for å få den i gang igjen. 

Ship o'hoi  :flag_bp:

Om den var min ville jeg begynt med:

• å sjekke om det er gnist     Hvis nei - ville jeg sjekket dødmann en gang til og kontaktene til denne - følg ledningene baklengs...

Hvis ja -

• ville jeg koblet til ekstern tank, åpnet dreneringsskruen i bunnen av flotørkammeret og pumpet igjennom 2-3 dl for å sjekke at tank, pumpe, koblinger, filter, tilbakeslagsventil (om den har det) og nåleventil.... særlig nåleventil er utsatt pga avleiringer i kombinasjon med lite bruk

Om ikke det gir resultater skal du få mer når dette er sjekket, om du vil  :thumbsup:

• 4 uker senere...

Oppdatering :

Glemte å skrive det. 

Leverte den inn der jeg kjøpte den. Mekanikeren som tok den i mot sa umiddelbart at han visste hva det var. 

Feil legering i ventilene..

Fikk bekreftet for over en uke siden at de har fått delene. Ferien begynner om 8dager og jeg har ikke hørt noe mer. 

Hipp hurra for å kjøpe ny motor for å slippe strul?

Ship o'hoi  :flag_bp:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...