Lars Martin Startet 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2019 Hei og hå. Kjøpte helt ny DF5 i fjor. Den gikk upåklagelig hele sommeren. I år derimot, får jeg ikke start på den. Gikk kun på 95blyfri tilsatt sånn som fjerner etanolen. I år er det helt dødt. Har gjort /passet på. -dødmannsknapp er på. -NY og fersk bensin -bytta plugg. -kommer bensin til flottørkammeret. -flottøren beveger seg. -har også fylt intern tanken med ny bensin, med sånn tilsetning. (som også skal rense. Er veldig åpen for forslag til hva jeg kan sjekke, gå over for å få den i gang igjen. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
hawthorne Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Hva med å bare ta en sjekk med forhandler, siden den er ny med både garanti og reklamasjonsrett? Ville dobbeltsjekket dødmannsknappen. Har latt meg lure noen ganger av den på min 9,9, ved at den ser korrekt ut, uten å være helt «ute» Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Om den var min ville jeg begynt med: å sjekke om det er gnist Hvis nei - ville jeg sjekket dødmann en gang til og kontaktene til denne - følg ledningene baklengs... Hvis ja - ville jeg koblet til ekstern tank, åpnet dreneringsskruen i bunnen av flotørkammeret og pumpet igjennom 2-3 dl for å sjekke at tank, pumpe, koblinger, filter, tilbakeslagsventil (om den har det) og nåleventil.... særlig nåleventil er utsatt pga avleiringer i kombinasjon med lite bruk Om ikke det gir resultater skal du få mer når dette er sjekket, om du vil Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 27.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Har gnist. Får pumpet flottørkammeret fullt fra ekstern tank. Hvis nåleventilen er den som åpnes og lukkes av flottøren, så lukker den når flottøren er nede og lukker npr den er oppe. Tennpluggen er helt tørr, foresten. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 27.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 (redigert) Det var en noe uventet feil. Nedre ventilen sto åpen og støtstangen lå og slang. Ett par lette rapp med hammer, så løsnet den og spratt tilbake. Starta på første draget. Redigert 27.Juni.2019 av Lars Martin (see edit history) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
tomcat Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Kult! Men, forklar, støtstangen til hva? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Martin Svart 27.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Nederste ventilen. Den som åpner ventilen på riktig tidspunkt. Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Lars Martin Svart 25.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2019 Oppdatering : Glemte å skrive det. Leverte den inn der jeg kjøpte den. Mekanikeren som tok den i mot sa umiddelbart at han visste hva det var. Feil legering i ventilene.. Fikk bekreftet for over en uke siden at de har fått delene. Ferien begynner om 8dager og jeg har ikke hørt noe mer. Hipp hurra for å kjøpe ny motor for å slippe strul? Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.