Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Hei Einar, flott at du lukter litt på seiling. Jeg tror ikke det er noen i Oslofjorden som selger ‘seiltur’ til ikke-seilere. Det er et par facebooksider med mye seilprat, sjekk først mannskapsbørsen, hvor folk legger ut behov for mannskap opp og ned langs kysten. Men hvorfor ikke ta et kurs først...? Det er ikke store utgiften (kan jo jeg si...) og du kommer ombord til en instruktør som er edru og ønsker å lære deg masse ting. Det går kveldskurs gjennom sesongen og weekend-kurs hvor du overnatter ombord. Og da er det ‘no commitment’. Det er flere seilforeninger i Oslofjorden, søk opp din lokale seilforening og sjekk facebook og hjemmeside. Du bor i Oslo, da er KNS (Bygdøy), Bærum SF, Asker SF, Oslo SF, Bundefjorden SF i nærheten, og jeg tror alle kjører kurs. Kurs er jo nybegynnere i båt med instruktør, det er jo en grei plass å begynne.

Code0

Code0

Hei Einar, flott at du lukter litt på seiling. Jeg tror ikke det er noen i Oslofjorden som selger ‘seiltur’ til ikke-seilere. Det er et par facebooksider med mye seilprat, sjekk først mannskapsbørsen, hvor folk legger ut behov for mannskap opp og ned langs kysten. Men hvorfor ikke ta et kurs først...? Det er ikke store utgiften (kan jo jeg si...) og du kommer ombord til en instruktør som er edru og ønsker å lære deg masse ting. Det går kveldskurs gjennom sesongen og weekend-kurs hvor du overnatter ombord. Og da er det ‘no commitment’. Det er flere seilforeninger i Oslofjorden, søk opp din lokale seilforening og sjekk facebook og hjemmeside. Hvis du opplyser hvilken kommune du bor i, får du sikkert tips om foreninger i nærheten. 

• Create New...