Biam kristiansan Startet 27.Juni.2019 Del på Facebook Startet 27.Juni.2019 Har kjøpt meg en biam 800 for en uke siden med 85 kl Ford saab,å første lange tur jeg hadde med den merket jeg at når jeg har kjørt en liten stund på full gass så synker den helt ned på turtallet,har ikke stoppet enda,ser ut som den går veldig fint på 2/3 gasspådrag, er der noen som kan ha noen tips om hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 (redigert) Velkommen på Baatplassen. Mulig motoren forsøker å lære deg at full gass ikke er noe en kjører mange minutter av gangen. ""Spøk til side"" Les manualen om hvilke omdreininger som er kontinuerlig gange og hva som er MAX turtall i "X" antall minutter. Så må opplyse i hvilke turtallsområde du snakker om. Vil på sparket si at den ikke får nok diesel. Skal du ha motoren lenge belaste motoren i det leie den trives best i og øk turtallet over tid motoren må bli varm før før den kjøres på full belastning. https://www.marinedieselbasics.com/sv/diesel-engine-manuals/sabb-diesel-engine-manuals/ Redigert 28.Juni.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SveinHa Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Første tanken min er tett diesel filter eller evt andre ting som struper diesel tilførselen (slange/rør som er bøyd så kraftig at den er blitt flat). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Jens_P Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Annen mulighet er at utlufting på tank er tett. Kan sjekkes med å ta av tanklokk når du kjører. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Olevine Svart 28.Juni.2019 Del på Facebook Svart 28.Juni.2019 Nøyaktig samme symptom som da jeg hadde tett dieselfilter i vannutskiller/forfilter. Mistet turtall ved mer enn 3/4 gasspådrag, men ingen fusking eller ujevn gange. Tør nesten garantere tett filter. Sitér dette innlegget Link to post
Biam kristiansan Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Takk for svar?får prøve det da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.