Jump to content

Bilder fra sjøen

Ally

Recommended Posts

Hei.

Dette bildet fikk jeg tilsendt fra en svenske jeg har truffet noen ganger på somrene i Sverige.

Bilde

Fotograf: Gustavson

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 1 år senere...

Fant frem denne gamle tråden, som det ikke har vært liv i siden september 2005! - Synd egentlig, det er sikkert mange som har en del bilder å dele med oss.

"Sjarken til han Willy" heter bildet og gir et lite inntrykk av hvordan det kan være på sjøen nå om vinter (...på Østlandet) med blank sjø, lav sol og en liten værfront som ligger og lurær i horisonten. Lera som frekventeres av "millioner" av båter om sommeren, ligger der med Hvalerlandet i bakgrunnen, aldeles ubrukt og litt mystisk. De få båtene man møter er som regel av "de faste" som bruker sjøen til fiske og rekreasjon også om vinteren. Man er mere på hils enn om sommeren fordi man kjenner de fleste.

Sjarken-til-Willy.jpg

Dette årets siste vinterbildet har jeg funnet frem fordi jeg dels kjeder meg (var i båten kl. 08:00 klar til en fisketur da tykk tåke kom sigendes, så turen måtte avlyses..... :headbang: ...) og del fordi jeg synes det er fint å dele bilder med flere her på baatplassen. Spesiellt om vinteren når man er sulteforet på maritime synsinntrykk. Bare det å rote i billedhaugen og oppdage blinkskudd fra forrige båtsesong, kan være fin tidsfordriv.

Har derfor rotet frem noen flere vintermotiver og håper at de faller i smak! Fargepalletten er ikke så rikholdig om vinteren, men det dårlige lyset med ofte mystiske blåe nyanser, kan være en opplevelse det og............

Tåke: (....og ja, det er rim på dekk!)

BP_Taake_04.jpg

Slepet:

BP_Slepet_04.jpg

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Fant frem denne gamle tråden, som det ikke har vært liv i siden september 2005! - Synd egentlig, det er sikkert mange som har en del bilder å dele med oss.

Dette årets siste vinterbildet har jeg funnet frem fordi jeg dels kjeder meg (var i båten kl. 08:00 klar til en fisketur da tykk tåke kom sigendes, så turen måtte avlyses..... :headbang: ...) og del fordi jeg synes det er fint å dele bilder med flere her på baatplassen. Spesiellt om vinteren når man er sulteforet på maritime synsinntrykk. Bare det å rote i billedhaugen og oppdage blinkskudd fra forrige båtsesong, kan være fin tidsfordriv.

Så sant,.... flotte bilder Walter. :yesnod:

Ikke gi deg hulda, alle gode ting er tre.

Venter spent nå.

Akselbrottet_271206.jpg

Det går bra så lenge jeg ikke skriver mye, eller har mer enn ett bilde.

Bildet er fra utsiden av Son, S om Akselbrottet, ser Gullholmen og Bastø nede i bånn av bildet. Vi var kun noen få og fisket der ute i går, et par padlende måker, en skarv og en polarlomvie, en sel og Hulda. Så ikke ut som noen fikk noe.

Redigert av Hulda (see edit history)
Det går bra så lenge jeg ikke skriver mye, eller har mer enn ett bilde.

Har samme problemet. Går det for lang under skrivingen, og jeg trykker "Legg til svar"-knappen (ca. etter 1 min), får jeg meldingen "Siden kan ikke vises" og alt jeg skrev, er borte!!

Kanskje like bra :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Stauden II tatt 28 desember 2006 i påvente av tur, enten denne sesongens siste eller neste sesongs første

Bilde001.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

For de som ikke er så kjent i denne delen av ytre Oslofjord, så ligger Tisler nord for Kosterøyene, eller syd for Hvalerøyene.

"Ureint farvann" Vi unngår bevist å bevege oss utenom WP-ruta vår når vi ferdes mellom Hvaler og Koster.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...