Lars H. Svart 27.September.2005 Link til dette innlegget Svart 27.September.2005 Hei. Dette bildet fikk jeg tilsendt fra en svenske jeg har truffet noen ganger på somrene i Sverige. Fotograf: Gustavson Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 28.September.2005 Link til dette innlegget Svart 28.September.2005 Kunne ikke dy meg når Astor la ut bilder fra Kanalen i Moss. Noen meter fra kanalen bor vi. Bildet er tatt fra verandaen. Ikke langt ned til båten .... <{POST_SNAPBACK}> Der har du fått et hyggelig lite krypinn! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Walter_S Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Fant frem denne gamle tråden, som det ikke har vært liv i siden september 2005! - Synd egentlig, det er sikkert mange som har en del bilder å dele med oss. "Sjarken til han Willy" heter bildet og gir et lite inntrykk av hvordan det kan være på sjøen nå om vinter (...på Østlandet) med blank sjø, lav sol og en liten værfront som ligger og lurær i horisonten. Lera som frekventeres av "millioner" av båter om sommeren, ligger der med Hvalerlandet i bakgrunnen, aldeles ubrukt og litt mystisk. De få båtene man møter er som regel av "de faste" som bruker sjøen til fiske og rekreasjon også om vinteren. Man er mere på hils enn om sommeren fordi man kjenner de fleste. Dette årets siste vinterbildet har jeg funnet frem fordi jeg dels kjeder meg (var i båten kl. 08:00 klar til en fisketur da tykk tåke kom sigendes, så turen måtte avlyses..... ...) og del fordi jeg synes det er fint å dele bilder med flere her på baatplassen. Spesiellt om vinteren når man er sulteforet på maritime synsinntrykk. Bare det å rote i billedhaugen og oppdage blinkskudd fra forrige båtsesong, kan være fin tidsfordriv. Har derfor rotet frem noen flere vintermotiver og håper at de faller i smak! Fargepalletten er ikke så rikholdig om vinteren, men det dårlige lyset med ofte mystiske blåe nyanser, kan være en opplevelse det og............ Tåke: (....og ja, det er rim på dekk!) Slepet: Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Ficher Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Fant frem denne gamle tråden, som det ikke har vært liv i siden september 2005! - Synd egentlig, det er sikkert mange som har en del bilder å dele med oss. Dette årets siste vinterbildet har jeg funnet frem fordi jeg dels kjeder meg (var i båten kl. 08:00 klar til en fisketur da tykk tåke kom sigendes, så turen måtte avlyses..... ...) og del fordi jeg synes det er fint å dele bilder med flere her på baatplassen. Spesiellt om vinteren når man er sulteforet på maritime synsinntrykk. Bare det å rote i billedhaugen og oppdage blinkskudd fra forrige båtsesong, kan være fin tidsfordriv. Så sant,.... flotte bilder Walter. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Du tar virkelig fine bilder Walter! , mulig du skulle laget en utstilling på nettet? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Trond C Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Fra Lyngheisenteret på øyen Lygra i Nordhordland. En forsommerdag i 2006, og det er ikke så veldig lenge til samme i 2007 tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Dette er bare en test for å se om denne tråden funker. Har prøvd å legge inn to ganger uten at tråden oppdaterer. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Dette er bare en test for å se om denne tråden funker. Har prøvd å legge inn to ganger uten at tråden oppdaterer. Nix, det funker ikke. Tråden greier ikke å oppdatere seg. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Ikke gi deg hulda, alle gode ting er tre. Venter spent nå. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Suggen (i sundet) Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 (redigert) Er det virkelig Lera på øverste bildet Walter? Vakkert bilde! Detta må du ha tatt i den "blå timen" Ketil Redigert 28.Desember.2006 av lucielle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 (redigert) Ikke gi deg hulda, alle gode ting er tre. Venter spent nå. Det går bra så lenge jeg ikke skriver mye, eller har mer enn ett bilde. Bildet er fra utsiden av Son, S om Akselbrottet, ser Gullholmen og Bastø nede i bånn av bildet. Vi var kun noen få og fisket der ute i går, et par padlende måker, en skarv og en polarlomvie, en sel og Hulda. Så ikke ut som noen fikk noe. Redigert 28.Desember.2006 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 (redigert) Det går bra så lenge jeg ikke skriver mye, eller har mer enn ett bilde. Har samme problemet. Går det for lang under skrivingen, og jeg trykker "Legg til svar"-knappen (ca. etter 1 min), får jeg meldingen "Siden kan ikke vises" og alt jeg skrev, er borte!! Kanskje like bra Redigert 28.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
McNeill Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her på forumet, men tenkte jeg skulle dele et bilde fra Lera og ønske dere alle med dette et godt nytt år! Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Oiiiii, for en dag det var idag! Helt vindstille og klar himmel. For dere som ikke kom dere utpå av ulike grunner her er litt av hva Lera hadde å by på. Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Hei. Her er et bilde fra Svenner fyr i begynnelsen av august. Gleder meg til våren Børre Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Var så godt i gang, her er Bohuslän fra sin beste side Børre Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 (redigert) Jomfruland Gjestehavn 27.12.06 https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7549/Juletur_til...12.2006_007.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7549/Juletur_til...12.2006_008.jpg Redigert 28.Desember.2006 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 28.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2006 Hjelper deg litt med bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 På vei ut til hummerteinene morgenen 4. oktober 2006: Er det noe i denne? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sydvesten Svart 29.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2006 Stauden II tatt 28 desember 2006 i påvente av tur, enten denne sesongens siste eller neste sesongs første Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
nimbuster Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 På vei sydover, mot Tisler. For de som ikke er så kjent i denne delen av ytre Oslofjord, så ligger Tisler nord for Kosterøyene, eller syd for Hvalerøyene. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 På vei sydover, mot Tisler. For de som ikke er så kjent i denne delen av ytre Oslofjord, så ligger Tisler nord for Kosterøyene, eller syd for Hvalerøyene. Med Tristein på BB baug. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 For de som ikke er så kjent i denne delen av ytre Oslofjord, så ligger Tisler nord for Kosterøyene, eller syd for Hvalerøyene. "Ureint farvann" Vi unngår bevist å bevege oss utenom WP-ruta vår når vi ferdes mellom Hvaler og Koster. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ben Sin Svart 31.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2006 (redigert) Tisler prater vi ikke om........... (Redigert. Litt dårlige minner bare) Redigert 1.Januar.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 1.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2007 Hva mener du Ben-sin? Tisler prater vi ikke om.......du eller jeg eller vi? Personlig har jeg aldri vært på Tisler, men gått nære mange ganger på vei til Koster. Har du dårlige erfaringer derfra, eller holder du deg bare til din WP-rute du også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.