Jump to content

Edit History

risesp

risesp

Min kone har akkurat seilt fra Stavanger til Eigersund i ganske rufsete vær. Hun gikk dels for motor og seil, og opplevde flere ganger underveis å oppnå 11-12knop i ‘nedoverbakke’ med det resultatet at turtallet på motoren ble ‘dratt’ opp. 

Plutselig stopper motoren, den startes igjen og går litt før den slukker igjen. I fjor fikk jeg renset dieseltank for dieselgørr, og antar at det ikke er det som er problemet selv om forløpet var veldig likt.

 

når hun omsider kom i smulere farvann startet hun opp motoren igjen, og den gikk som normalt til de kom seg til kai. 

 

Nown som har en ide om dette ‘overturtallet’ kan ha en konsekvens med at det drar inn luft i systemet?

risesp

risesp

Min kone har akkurat seilt fra Stavanger til Eigersund i ganske rufsete vær. Hun gikk dels for motor og seil, og opplevde flere ganger underveis å oppnå 11-12knop i ‘nedoverbakke’ med det resultatet at turtallet på motoren ble ‘dratt’ opp. 

Plutselig stopper motoren, den startes igjen og går litt før den slukker igjen. I fjor fikk jeg renset dieseltank for dieselgørr, og antar at det ikke er det som er problemet selv om forløpet var veldig likt.

 

nåe hun omsider kom i smulere farvann startet hun opp motoren igjen, og swn gikk som normalt til de kom seg til kai. 

 

Nown som hAr en ide om dette ‘overturtallet’ kan ha en konsekvens med at det drar inn luft i systemet?



×
×
  • Create New...