Jump to content

Edit History

Hedwig

Hedwig

Chris284 skrev for 4 timer siden:

Har du fått taksert en 30 år gammel hjemmelaget stålbåt båt til 1.2 mill er det bra.

:smiley:

Jeg ble kontaktet av representanten her i Norge etter jeg byttet og han lurte på hvorfor.

Sa da at egenandelen ble halvert og rimeligere premie.

Jeg har stålpropeller som koster 10 lapper hver og med en egenandel like høy er det lite gunstig.

Mulig det gikk an  velge egenandel i forhold til rabatt på premien, men det er snart 15 år siden jeg byttet så det husker jeg ikke.

Er iallefall fornøyd med If.

Lite tips:

Blir man spurt, så si man har hørt gode referanser og at det er det viktigste, si videre at prisen var omtrent lik andre selskap.

 

Da gir man marketing og strategifolkene til forsikringsselskapet to signaler: Det viktigste er hvordan de behandler kunder når noe skjer og de er ikke markedsledende på pris. 

 

Dersom noen selskaper får høre at de er langt billigere enn konkurrentene er ønsket stort til å heve prisen. 

 

Ytterligere forklaring: Det er ikke nødvendig at det har vært prisheving i dette tilfellet, forsikringsselskapene baserer seg på big data, ikke på enkeltsvar.

Selvfølgelig sier deg seg selv at det viktigste er hvordan selskapet behandler kundene når noe skjer - det er derfor vi har forsikring - men under press fra ledelsen til å øke profitt - ofte kortsiktig profitt - trenger marketing og strategifolkene gode kort for å holde vilkårene og holde budsjettene til kundeservice ;)

 

Ellers har vi bestemt oss, det blir Pantaenius. Takk at dere har delt erfaringer og tanker :)

Hedwig

Hedwig

Chris284 skrev for 4 timer siden:

Har du fått taksert en 30 år gammel hjemmelaget stålbåt båt til 1.2 mill er det bra.

:smiley:

Jeg ble kontaktet av representanten her i Norge etter jeg byttet og han lurte på hvorfor.

Sa da at egenandelen ble halvert og rimeligere premie.

Jeg har stålpropeller som koster 10 lapper hver og med en egenandel like høy er det lite gunstig.

Mulig det gikk an  velge egenandel i forhold til rabatt på premien, men det er snart 15 år siden jeg byttet så det husker jeg ikke.

Er iallefall fornøyd med If.

Lite tips:

Blir man spurt, så si man har hørt gode referanser og at det er det viktigste, si videre at prisen var omtrent lik andre selskap.

 

Da gir man marketing og strategifolkene til forsikringsselskapet to signaler: Det viktigste er hvordan de behandler kunder når noe skjer og de er ikke markedsledende på pris. 

 

Dersom noen selskaper får høre at de er langt billigere enn konkurrentene er ønsket stort til å heve prisen. 

 

Ytterligere forklaring: Det er ikke nødvendig at det har vært prisheving i dette tilfellet, forsikringsselskapene baserer seg på big data, ikke på enkeltsvar.

Selvfølgelig sier deg seg selv at det viktigste er hvordan selskapet behandler kundene når noe skjer - det er derfor vi har forsikring - men under press fra ledelsen til å øke profitt - ofte kortsiktig profitt - trenger marketing og strategifolkene gode kort for å holde vilkårene og holde budsjettene til kundeservice ;)

 

Ellers har vi bestemt oss, det blir Pantaenius.

Hedwig

Hedwig

Chris284 skrev for 4 timer siden:

Har du fått taksert en 30 år gammel hjemmelaget stålbåt båt til 1.2 mill er det bra.

:smiley:

Jeg ble kontaktet av representanten her i Norge etter jeg byttet og han lurte på hvorfor.

Sa da at egenandelen ble halvert og rimeligere premie.

Jeg har stålpropeller som koster 10 lapper hver og med en egenandel like høy er det lite gunstig.

Mulig det gikk an  velge egenandel i forhold til rabatt på premien, men det er snart 15 år siden jeg byttet så det husker jeg ikke.

Er iallefall fornøyd med If.

Lite tips:

Blir man spurt, så si man har hørt gode referanser og at det er det viktigste, si videre at prisen var omtrent lik andre selskap.

 

Da gir man marketing og strategifolkene til forsikringsselskapet to signaler: Det viktigste er hvordan de behandler kunder når noe skjer og de er ikke markedsledende på pris. 

 

Dersom noen selskaper får høre at de er langt billigere enn konkurrentene er ønsket stort til å heve prisen. 

 

Ytterligere forklaring: Det er ikke nødvendig at det har vært prisheving i dette tilfellet, forsikringsselskapene baserer seg på big data, ikke på enkeltsvar.

Selvfølgelig sier deg seg selv at det viktigste er hvordan selskapet behandler kundene når noe skjer - det er derfor vi har forsikring - men under press fra ledelsen til å øke profitt - ofte kortsiktig profitt - trenger marketing og strategifolkene gode kort for å holde vilkårene og holde budsjettene til kundeservice ;)



×
×
  • Create New...