Jump to content

Water in fuel. Smartcraft alarm Uttern D62

PacificL

Recommended Posts

Hei, 

Har en uforståelig "water in fuel" alarm i Smartcraft displayet på min Uttern D62. Motoren er Mercury 150 Efi 2016 Modell. 

Har byttet low og high pressure filtrene samt tømt tanken, brukt kondensfjerner og fyllt opp igjen tanken. 

Slik eg har forstått det så har ikkje disse motorene slik sensor og det kan være en fuktig ledning som lurer systemet men eg har gått over hver kontakt og finner ikke noe gale. 

Har noen erfaringer med dette problemet? 

Hvis det er likt som på min verado ligger sensoren i bunn av det filteret man setter oppi den røde beholderen. I bunn der er det to "plugger" som får elektrisk kontakt hvis nok vann. 

https://www.google.com/search?q=fuel+filter+mercury+verado&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjqmIfRnI3jAhWmw8QBHXg8C8wQ_AUoAXoECAkQAg&cshid=1561760895058&biw=360&bih=699

Denne bør jo tømmes ved bytting? Regner med det er gjort. Er det tomt her bør det ikke være alarm. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...