PacificL Startet 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2019 Hei, Har en uforståelig "water in fuel" alarm i Smartcraft displayet på min Uttern D62. Motoren er Mercury 150 Efi 2016 Modell. Har byttet low og high pressure filtrene samt tømt tanken, brukt kondensfjerner og fyllt opp igjen tanken. Slik eg har forstått det så har ikkje disse motorene slik sensor og det kan være en fuktig ledning som lurer systemet men eg har gått over hver kontakt og finner ikke noe gale. Har noen erfaringer med dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Jeg vil tro du har et filter/vannutskiller en plass mellom tank og motor i tillegg til filter under motordeksel. Noen av de filterene har sensor for vann. Et slik: https://images.app.goo.gl/43Xnd2KBwqc26umo8 Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Hvis det er likt som på min verado ligger sensoren i bunn av det filteret man setter oppi den røde beholderen. I bunn der er det to "plugger" som får elektrisk kontakt hvis nok vann. https://www.google.com/search?q=fuel+filter+mercury+verado&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjqmIfRnI3jAhWmw8QBHXg8C8wQ_AUoAXoECAkQAg&cshid=1561760895058&biw=360&bih=699 Denne bør jo tømmes ved bytting? Regner med det er gjort. Er det tomt her bør det ikke være alarm. Sitér dette innlegget Link to post
PacificL Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2019 Hei, Har nå sjekket slangene mellom tank og motor og det er ingen filter der. Disse Mercury motorene er ikke lik Verado. Har bare et low og et high pressure filter. Dette skal bli en utfordring ? Tips og råd mottas med stor takk ? Sitér dette innlegget Link to post
anders1234 Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Jeg har ikke peiling på disse motorene, men kondensfjerner på en nymotens bilmotor gjør bare ting verre. Man flytter vannet fra tanken og inn i motoren hvor dyser med mer korroderer invendig. Mvh Bilmekaniker`n Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Er vel garanti på motoren? Om det er eletrisk feil burde det bli ordnet på garantien? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.