Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Bra du har funnet ut av det.

Det er nettopp grunnen min til å investere i solceller i fjor:  kjøleskapet trekker mer når det er varmt ute , men da er det som regel sol eller i alle fall mye lys, og dermed mye lading fra panelet. Det lader da med ca samme A som kjøleskapet bruker.

Jeg tenker ikke mer på om det står på maks eller ikke. Det er kaldt hele tiden. I fjor var det varmt vær hele tiden! Men kjøleskapet kaldt og ingen strømproblemer.  

Nå ligger båten min på land, og i går hadde jeg mange starter på motoren da jeg jobber med den. Men den gikk velsog lite, så den ladet nesten ingenting. I dag formiddag var det helt fulladet batteri, takket være solcellene. Så jeg slipper å tenke på å ordne lading fra land hver gang jeg kommer hjem, galvanisk tæring pga krypstrøm etc. 

Så i år blir det nok montert solceller på fiskebåten også.

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Bra du har funnet ut av det.

Det er nettopp grunnen min til å investere i solceller i fjor:  kjøleskapet trekker mer når det er varmt ute , men da er det som regel sol eller i alle fall mye lys, og dermed mye lading fra panelet. Det lader da med ca samme A som kjøleskapet bruker.

Jeg tenker ikke mer på om det står på maks eller ikke. Det er kaldt hele tiden. I fjor var det varmt hele tiden! Men ingen strømproblemer.  

Nå ligger båten min på land, og i går hadde jeg mange starter på motoren da jeg jobber med den. Men den gikk velsog lite, så den ladet nesten ingenting. I dag formiddag var det helt fulladet batteri, takket være solcellene. Så jeg slipper å tenke på å ordne lading fra land hver gang jeg kommer hjem, galvanisk tæring pga krypstrøm etc. 

Så i år blir det nok montert solceller på fiskebåten også.

• Create New...