Jump to content

Hull i skroget etter grunnstøting.

nemo90

Recommended Posts

Hei båtfolk.

Jeg jobber med en hurley 22 fots langkjølt seilbåt.

Helt i front av kjølen fant jeg en gammel

skade. Jeg trur båten har gått på grunn og fått en ganske kraftig smell som har blitt reparert av en tidligere eier. Det var tettet med glassfiberduk og lim/epoxy og bak glassfiberern fant jeg råttent treverk fult av hull fra mark eller biller. Jeg kjenner ikke så godt til konstruksjonen av skroget og er derfor usikker på om det treverket er originalt eller blitt satt inn for å reparere skaden. Noen som har noen erfaring her? tenker ogfylle igjen med duk og epoxy filler. Har fått ut det jeg klarer av råttent treverk og er klar for å fylle igjen og reparere skaden. Båten har stått på land siden forrige sesong men treverket  var fortsatt litt fuktig. 

IMG_20190629_125004.jpg

IMG_20190629_125014.jpg

IMG_20190629_130227.jpg

Jeg trur det er fra tidligere grunnstøting. Det er massivt treverk, og det var lett å dra ut en neve med fuktig treverk. Trur det er enkeltlaminat og ikke sandwich konstruksjon så langt nede på kjølen. Jeg vasket grundig med aceton, la ny duk og brukte epoxy. Blir også 3 strøk med epoksyprimer og 3 strøk med Bunnstoff . Holder det? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...