Grand Banks jr
Jeg hadde en 20 liters kanne som jeg monterte en skroggjennomføring i nederst. "Feil vei" og brukte vanlig slange derfra til inntaket på motoren (impellerhuset).
Deretter tok jeg en slange fra retur av kjølevannet fra girkassen og tilbake til samme kanne som over. Da er det en lukket sløyfe, og man kan la rensemiddelet sirkulere ved å starte motoren.
Jeg brukte vannslange fra land til å kjøre vann inn i eksosbendet for å holde eksosslangene avkjølt.
Jeg fylte IKKE kannen full. Bare fylte opp så vannet kom litt over utsuget på kannen, og startet motoren.
Sørget for at det ikke kom luft ned i sjøvannspumpen. Legg merke til at kannen er plassert over motoren.
Mens motoren svev helte jeg i Systemrens, og lot dette sirkulere til sjøvannskretsen holdt ca 70-80 grader. Deretter stoppet jeg og lot stå.
Oppvarmet rensemiddel fungerer bedre enn kald. Systemrens anbefaler å varme opp til ca 80 grader.
Startet båten 1-2 ganger per dag. Allerede andre gangen jeg startet det kom en del guffe ut. Kom mer hver gang jeg startet.
Hos meg kan jeg gjøre dette også når båten ligger på vannet, selv om jeg nå gjorde det på land.
Jeg forsøkte å beskrive dette her : er bilder der i alle fall.