Jump to content

Askeladden beetle 2003, passer d3 150hk?

Tor Angeltveit

Recommended Posts

Heisann, akkurat kjøpt min første askeladden beetle, og har jo seff fått med meg problemet med 1.7 motoren som står i, og jeg som har kjøpt en 16år gammel båt der motor faktisk er den samme så må jeg vel planlegge motorskifte ettervert. Liker båtens sjøegenskaper godt. Det jeg lurer på er om noen vet om volvo penta d3 150hk passer i denne båten eller om mercruiser cummings white 150hk passer? 

Mercruiser 2,0 150 hk vil antagelig passe. Volvo D3 er en 5-sylindret motor, så den kan bli for lang...

Ta mål av motorromet og sammenlign med byggemål motorprodusentene oppgir.

En moderne V6- diesel fra mercruiser(vag) eller hyundai med 200hk + ville vært meget spennende i en Beetle.

Et annet godt valg kan være den nye V6 bensin på 4,5L, den har fått mye god omtale....

Du kan også ta kontakt med Askeladden og høre om de har erfaring med andre motorer i Beetle/Spider....

Jeg snakket med en kar en gang som påsto at askeladden hadde testet en spider, samme skrog men walkaround, med en større dieselmotor, mulig det kan ha vært mercuiser 2,8.....

Ring eller send de en mail, verdt et forsøk....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...