mikkel Startet 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2019 Etter at en av vinterstormene for to år siden gjorde kort prosess med båtens sprayhood, sitter jeg og leker med tanken om å sy en ny selv. Men skal jeg først prøve meg på noe slikt, vil jeg ha litt bedre bøyler enn de eksisterende alu-pinnene. Ser jeg kan få kjøpt en "pakke" med rustfrie bøyler fra USA (Sailrite DIY Dodger-set) som jeg kan tilpasse selv, men er det noen i Norge/Danmark som selger noe slikt? Mvh mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Jeg ville tro at de fleste kalesjemakere selger dette etter mål. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Saltos Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Når det gjelder selve stengene så kan en tanke være å høre med ditt lokale metallverksted om de kan bøye til noe syrefast for deg på mål. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Om du syr selv så husk på at syrefaste/rustfrie rør blir veldig varme i sola. Det bør derfor være stoff og ikke plast der sprayhood er i kontakt med rørene/bøyene. Alternativt bør bøylen kles med noe der de ligger an mot plast. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 De fleste båtutstyrsbutikkene selger rørene, men du trenger en rørbøyer og sand for å bøye det pent til. Eller få noen til å bøye for deg. Selve syingen går som en lek på en gammel Singer (gammel nok til at det ikke er plast deler i den). Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 Takker for tips, skal sjekke med Maritim og lokale kalesjemakere. For det er vel ingen her som har liggende et pent brukt bøylesett, ca 2.05 bredt og 90-105 høyt som de ønsker å avhende for et rimelig vederlag...? ;) mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.