Jump to content

Edit History

eilien

eilien

Har en Uttern D 57 med mercury optimax 115. Båten har kun gått 90 timer. Det sitter en ultraflex hydraulisk styring på den. Da jeg oppdaget at roret fortsatt kan dreies etter fullt utslag på sylinderen (bare mot babord) trodde jeg det var luft i anlegget.

Etter lufting og påfylling av riktig olje er problemet der fortsatt. Det kommer en suselyd fra tanken på rattstammen når roret  presses videre etter fullt utslag.

Er dette bare overtrykksventilen som slår ut? Og hvorfor gjør den ikke det ved full sving mot styrbord?

Har fem omdreininger på roret fra fullt utslag babord til styrbord.

Er det noen som har opplevd det samme?

eilien

eilien

Har en Uttern D 57 med mercury optimax 115. Båten har kun gått 90 timer. Det sitter en ultraflex hydraulisk styring på den. Da jeg oppdaget at roret fortsatt kan dreies etter fullt utslag på sylinderen (bare mot babord) trodde jeg det var luft i anlegget.

Etter lufting og påfylling av riktig olje er problemet der fortsatt. Det kommer en suselyd fra tanken på rattstammen når roret  presses videre etter fullt utslag.

Er dette bare overtrykksventilen som slår ut? Og hvorfor gjør den ikke det ved full sving mot styrbord?

eilien

eilien

Har en Uttern D 57 med mercury optimax 115. Båten har kun gått 90 timer. Det sitter en ultraflex hydraulisk styring på den. Da jag oppdaget at roret fortsatt kan dreies etter fullt utslag på sylinderen (bare mot babord) trodde jeg det var luft i annlegget.

Er dette bare overtrykksventilen som slår ut? Og hvorfor gjør den ikke det ikke ved full sving mot styrbord?

• Create New...