Finnsport 650 Startet 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2019 Min til nå trofaste yamaha 85 hk fra 1979 ga plutselig fra seg en alarm fra fjernstyrings konsollen en dag jeg var ute å kjørte. Jeg kjørte derfor i le av en øy og la ut dreggen, men før jeg rakk å stoppe motoren med tenningen, stoppet den av seg selv. Etter dette har den ikke latt seg starte, men startmotoren går rundt og det kommer antydning til eksos. Det er sannsynlig at alarmen kom fra termostaten og mye tyder på at motoren fikk dårlig kjøling. Jeg ventet til motoren ble kald og førsøkte igjen, men etter dette har den ikke latt seg starte. Jeg har nå skiftet alle tennpluggene og sjekket bensinfilteret, (som var helt fint). I tilfelle det kunne hatt noe med dette å gjøre, men ingenting endret seg. Har noen en ide om hva det kan være? Er det en eller annen sikkerhets anordning som har skrudd seg av? Noen som kjenner igjen problemet? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 trodde ikke 85 hesteren fant veien hit til lands før i 82 - har du bilde av den? Ville fått tatt en kompresjonstest på den først Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nomen Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Er det gnist på pluggene? Blir de våte av bensin etter kinning? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Finnsport 650 Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Ja pluggene er våte, men har ikke sjekket dem for gnist. Hvis ikke, hva kan det være da? Sitér dette innlegget Link to post
Finnsport 650 Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Jeg bomma visst litt, det er båt som er fra 79, motoren er fra 83. Og heter Yamaha 85 E. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.