Jump to content

Nimbus 310C, hvordan feste gummijollle bak (med bilde)

Comforthe

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Nimbus 310Coupe som jeg er veldig glad i. Skulle gjerne hatt med min 9 fots gummijolle. Det satt snapdaviter på denne, men de fjernet jeg da de var plassert slik at ikke badestigen kunne brukes. En annen utfordring er også at vi liker å bakke inn til brygge dersom det er mulig. Vi tråkker gjerne av båten via trinnet på styrbord side. På babord side henger ankeret ganske langt ut bak.

2019-07-01_20_18_15.jpg.e98068fc7b2e62a9bf8ecd0d501fc92c.jpg

Hva tror dere? Jeg ser for meg at baugen på jolla peker mot babord side av moderskipet. Vi vil gjerne fremdeles kunne går av og på via plattformen.

Noen med noen gode forslag?

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Hva med slike davitere?

https://www.maritim.no/batsystem-davit-dv25

Edit: ser nå at de krever en vinsj, og den er nok vanskeligere å plassere. Men ellers kunne disse hengt på skråen på hver side, og verken komme i konflikt med anker eller "trappesatsen". Samt stå oppslått når ville ligger på vannet, og dermed ikke i veien for bruk av plattformen.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Det kunne være en løsning.

Jeg tenker også litt på en snapdavit som stikker akterut på styrbord side. På babord side kunne man kanskje festet noe i enden av braketten til ankeret? På den måten får man flyttet hele jolla litt ut i fra platformen og kan fremdeles bruke ankeret fritt.

Jeg så en snapdaviter som kan feste jolla 20 cm fra badeplatformen. Nettopp for å gi plass til anker og badeplattform.  Men vet ikke om 20 cm er nok for deg.

Kan i alle fall gi deg en idé. 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=49295907

Men selv liker jeg ikke slike ting som sitter fast på badeplatformen. Har blitt skrapet opp av slike ting ved bading. Kan vedde på at jeg slår tåa i slike... Derfor liker jeg heller permanente davitere. Men det er nå meg. Vet ikke hva du liker best. 

Feste noe på ankerrullen burde gå.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 8 minutter siden:

Men selv liker jeg ikke slike ting som sitter fast på badeplatformen. Har blitt skrapet opp av slike ting ved bading. Kan vedde på at jeg slår tåa i slike... Derfor liker jeg heller permanente davitere.

Jeg er egentlig enig med deg, men kan desverre ikke få i pose og sekk. Hvis jeg skal ha med jolla uten å slepe så må den tross alt festes et sted :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...