Jump to content

Ny 13 fot båt, oppussing på budsjett. Er det en With fun GT?

svolp

Recommended Posts

Hei folkens. Har skrevet litt her de siste dagene om kjøp av båt og nå er den blitt kjøpt. En liten daycruiser på 13 fot, tidligere eier har hatt den siden 97 og brukt den i ferskvann så motoren har levd et godt liv. Det er en 35hk Evinrud 2 takt med oljetank.

Hele båten bærer preg av å bli brukt godt uten for mye overhengende kjærlighet men med litt omsorg trur jeg det kan bli en veldig fin liten sjarmør. Tidligere eier sier at det er en With fun GT med ukjent byggeår, samme hvordan jeg googlet dette finner jeg ingen lignende båt. Noen som har noen ide hva type båt det er?

Båten med motor kostet bare 10.000kr og var slik jeg så det et greit kjøp. På prøvekjøring gikk motor og båt fint. Jeg ønsker og fikse den opp slik at den blir fin men ikke en total renovering da jeg ikke vil bruke for mye penger på denne lille tassen. Har fikset mye rart men dette er første gang jeg skal begynne med båt så blir nok litt spørsmål om løsninger ettervært. Jeg kommer nok langt bare med å gi den en solid vask, bunnsmøre den og få to like bøtteseter i front. 

Plan for videre fremdrift kommer etterhvert ?

Screenshot_20190702-180739.png

Screenshot_20190702-180753.png

With fun GT har jeg aldri hørt om.      With har hatt 2 slike småbåter med vindskjerm, With Vitsi og With 1300. 

Fint om du legger inn flere bider, fra flere vinkler, så er det sikkert noen her som kjenner igjen båten 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Takk for svar Ivar. Googlet første nevnte og den var jo ikke så ulik men ikke samme båt tross alt. Siste nevnte fikk jeg ingen treff på. Historien fra selger er at den er bygget av With og lansert i forbindelse med ei messe... Som han ikke husker hva har for noe. Ble bygget i et svært begrenset opplag, typ 15-20 båter.

Skal knipse noen flere bilder ila dagen og legge ut.

Mort1 skrev for 19 timer siden:

Jeg synest skroget ligner på Fun 3, og har en svak erindring om reklamebilder av en Fun 3 GT fra slutten av 80 tallet..

Ligner dette skroget?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=151395473

Godt jobba Mort1, selv om bildene i annonsen var litt dårlige vil jeg våge å påstå at det ikke bare ligner men at du traff spikeren på hodet. Skroget er slik jeg ser det helt likt som på min båt. :clap: Eneste forskjellen er overbygget med vindskjermen som jeg har men det er gjerne der betegnelsen GT kommer inn i bildet?

Har du tilfeldigvis bildet av en Fun 3 GT fra åttitallet hvis det er det du mener er samme båt som dette? Prøvde google uten hell...

Redigert av svolp (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...