svolp Startet 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2019 Hei folkens. Har skrevet litt her de siste dagene om kjøp av båt og nå er den blitt kjøpt. En liten daycruiser på 13 fot, tidligere eier har hatt den siden 97 og brukt den i ferskvann så motoren har levd et godt liv. Det er en 35hk Evinrud 2 takt med oljetank. Hele båten bærer preg av å bli brukt godt uten for mye overhengende kjærlighet men med litt omsorg trur jeg det kan bli en veldig fin liten sjarmør. Tidligere eier sier at det er en With fun GT med ukjent byggeår, samme hvordan jeg googlet dette finner jeg ingen lignende båt. Noen som har noen ide hva type båt det er? Båten med motor kostet bare 10.000kr og var slik jeg så det et greit kjøp. På prøvekjøring gikk motor og båt fint. Jeg ønsker og fikse den opp slik at den blir fin men ikke en total renovering da jeg ikke vil bruke for mye penger på denne lille tassen. Har fikset mye rart men dette er første gang jeg skal begynne med båt så blir nok litt spørsmål om løsninger ettervært. Jeg kommer nok langt bare med å gi den en solid vask, bunnsmøre den og få to like bøtteseter i front. Plan for videre fremdrift kommer etterhvert ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 With fun GT har jeg aldri hørt om. With har hatt 2 slike småbåter med vindskjerm, With Vitsi og With 1300. Fint om du legger inn flere bider, fra flere vinkler, så er det sikkert noen her som kjenner igjen båten Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
svolp Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 Takk for svar Ivar. Googlet første nevnte og den var jo ikke så ulik men ikke samme båt tross alt. Siste nevnte fikk jeg ingen treff på. Historien fra selger er at den er bygget av With og lansert i forbindelse med ei messe... Som han ikke husker hva har for noe. Ble bygget i et svært begrenset opplag, typ 15-20 båter. Skal knipse noen flere bilder ila dagen og legge ut. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 1300 modellen kom vel etter at de skiftet navn til KMV Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
svolp Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 Se der ja, den var jo slående lik. Eneste umiddelbare forskjellen jeg finner som forsåvidt forteller meg at det ikke er denne båten heller er den helstøpte glassfiber veggen som gir ryggstøtte til fører og passasjer. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 er skroget likt også? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
svolp Svart 3.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2019 Litt mere bilder. Skroget er tilnærmet likt men ser at 1300 har de "pynte" stripene også på langsiden i mangel på bedre ord og det har ikke min. Stod vell noe informasjon her også en gang i tiden.. hehe Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 4.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2019 Jeg synest skroget ligner på Fun 3, og har en svak erindring om reklamebilder av en Fun 3 GT fra slutten av 80 tallet.. Ligner dette skroget? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=151395473 Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 (redigert) Mort1 skrev for 19 timer siden: Jeg synest skroget ligner på Fun 3, og har en svak erindring om reklamebilder av en Fun 3 GT fra slutten av 80 tallet.. Ligner dette skroget? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=151395473 Godt jobba Mort1, selv om bildene i annonsen var litt dårlige vil jeg våge å påstå at det ikke bare ligner men at du traff spikeren på hodet. Skroget er slik jeg ser det helt likt som på min båt. Eneste forskjellen er overbygget med vindskjermen som jeg har men det er gjerne der betegnelsen GT kommer inn i bildet? Har du tilfeldigvis bildet av en Fun 3 GT fra åttitallet hvis det er det du mener er samme båt som dette? Prøvde google uten hell... Redigert 5.Juli.2019 av svolp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Nei, jeg har desverre ikke det. Men har denne..... Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Takk for svar Mort1, som nybegynner vet jeg ikke helt hva jeg ser på men det ser ut som litt informasjon om selve skroget og forskjellige motorvalg fra Yamaha? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Det er hastighetsmålinger med radar utført av yamaha. Forskjellige motorer og belastninger, med bensinforbruk i l/nm og l/t. Du har 35hk, trekker litt i fra for dekk og at fører er plassert langt framme, kansjke du kan oppnå opp mot 30 knop med motoren du har. Har du testet båten? Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Har testet båten og jeg klarte 28knop på GPS, da var det flatt hav og tilnærmet 0 vind. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.