Jump to content

Edit History

PerUlv

PerUlv

Min påhengs koster 4 tusen på service. Jeg er enig i utenbordsmotorer forringer badeplattformen noe, men på nyere båter som min er dette egentlig løst veldig bra. Motoren er ekstremt stillegående, det er et kraftig pluss hos meg. Siden den kan heises ut av vannet unngår man nok litt frykt for tæring også.

Ulempen er at man kan glemme at den går når man ligger stille siden motoren er nesten lydløs. Det blir også mer plass inne i båten uten motor under dørken.

 

Da jeg kikket etter ny båt for endel år siden, så jeg mye etter innenbords diesel av gammel vane. Det som jeg opplevde som en gjenganger var at båtene typisk selges med kommentar om at drev skiftet for 200.000 i fjor. 

 

I tillegg til at service er billigere på utenbords, er tilgangen til motoren enkel dersom noe må gjøres. Joda, bensin koster mer enn diesel, men jeg har ikke angret på at jeg kjøpte utenbordsmotor, og da trefot syken slo til og det ble ny båt i fjor var det selvsagt med utenbords. På en nyere DC er det, etter min mening, et opplagt valg å kjøpe utenbordsmotor med mindre man har spesielle behov.

 

lykke til med valget.

PerUlv

PerUlv

Min påhengs koster 4 tusen på service. Jeg er enig i utenbordsmotorer forringer badeplattformen noe, men på nyere båter som min er dette egentlig løst veldig bra. Motoren er ekstremt stillegående, det er et kraftig pluss hos meg. Siden den kan heises ut av vannet unngår man nok litt frykt for tæring også.

Ulempen er at man kan glemme at den går når man ligger stille siden motoren er nesten lydløs. Det blir også mer plass inne i båten uten motor under dørken.

 

Da jeg kikket etter ny båt for endel år siden, så jeg mye etter innenbords diesel av gammel vane. Det som jeg opplevde som en gjenganger var at båtene typisk selges med kommentar om at drev skiftet for 200.000 i fjor. 

 

I tillegg til at service er billigere på utenbords, er tilgangen til motoren enkel dersom noe må gjøres. Joda, bensin koster mer enn diesel, men jeg har ikke angret på at jeg kjøpte utenbordsmotor, og da trefot syken slo til og det ble ny båt i fjor var det selvsagt med utenbords. På en nyere DC er det etter min mening et opplagt valg med mindre man har nokså spesielle behov.

 

lykke til med valget.

PerUlv

PerUlv

Min påhengs koster 4 tusen på service. Jeg er enig i utenbordsmotorer forringer badeplattformen noe, men på nyere båter som min er dette egentlig løst veldig bra. Motoren er ekstremt stillegående, det er et kraftig pluss hos meg. Siden den kan heises ut av vannet unngår man nok litt frykt for tæring også. Ulempen er at man kan glemme at den går siden den er så stille. Det blir også mer plass inne i båten uten motor under dørken.

 

Da jeg kikket etter ny båt for endel år siden, så jeg mye etter innenbords diesel av gammel vane. Det som jeg opplevde som en gjenganger var at båtene typisk selges med kommentar om at drev skiftet for 200.000 i fjor. 

 

I tillegg til at service er billigere på utenbords, er tilgangen til motoren enkel dersom noe må gjøres. Joda, bensin koster mer enn diesel, men jeg har ikke angret på at jeg kjøpte utenbordsmotor, og da trefot syken slo til og det ble ny båt i fjor var det selvsagt med utenbords. På en nyere DC er det etter min mening et opplagt valg med mindre man har nokså spesielle behov.

 

lykke til med valget.



×
×
  • Create New...