Jump to content

Edit History

Jomes

Jomes

Takk. Ja regnet med det var til forbruk. Kjøleskapet er koblet direkte til batteriet med sikring. Det er vel den største strømstjeleren hos meg. Kunne egentlig tenkt meg det slik at når batteriet er fulladet at " load" slo inn så kjøleskapet blei kjørt under load eller overskuddsstrøm som blir produsert fra panelet. Uansett panelet er lite , kun 50 watt. Hvis teorien min vedr load og kjøleskap er mulig , må jeg kanskje ha noen form for splitter? Eller hvordan kan jeg koble kjøleskapet via regulatoren at når batterier er fulladet kjøres kjøleskap via load. Hvilken batteritype som må velges står jaggu ikke, mulig den ikke registrerer det. Eller tar hensyn til det.

Jomes

Jomes

Takk. Ja regnet med det var til forbruk. Kjøleskapet er koblet direkte til batteriet med sikring. Det er vel den største strømstjeleren hos meg. Kunne egentlig tenkt meg det slik at når batteriet er fulladet at " load" slo inn så kjøleskapet blei kjørt under load eller overskuddsstrøm som blir produsert fra panelet. Uansett panelet er lite , kun 50 watt. Hvis teorien min vedr load og kjøleskap er mulig , må jeg kanskje ha noen form for splitter? Eller hvordan kan jeg koble kjøleskapet via regulatoren at når batterier er fulladet kjøres kjøleskap via load. Hvilken batteritype som må velges står jaggu ikke, mulig den ikke registrerer det. 

• Create New...