A60andsome Startet 3.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2019 Perkins 4108. Hvilken og hvor kjøpes ny impeller? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Hei, jeg kjøper som regel alle mine deler fra www.parts4engines.com. Der koster en impeller 180 nok, å så kommer frakt og mva i tillegg. Som regel så passer jeg på å kjøpe et par stykk, å så blir det som regel litt annet "kjekkt å ha" blandt annet olje filter osv, er billig fra dem. Alternativ så kan du kjøpe fra KD Trading her i gamle landet, men dem skal da ha kr 475, for eksakt den samme impelleren. Sitér dette innlegget Link to post
tcic1 Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Kjøpte på Biltema og den fungerer helt ok. Bytter hvert andre år. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Først finne ut om det faktisk er en Jabscopumpe, er ikke 100% gitt at det er det. Men du ser det på lokket over impelleren, håper det er mulig å få av/opp motorkassa, det så en smule trangt ut ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Ligner veldig på den gamle min. Den hadde en Jabsco 3270-200 pumpe. Impeller kan f.eks. kjøpes hos LA-SA maskin https://www.lasashop.no/products/jabsco-kjolevannspumpe-3270-200-1 mvh Espen Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
A60andsome Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Kommer lett til fra lugaren. Skrur opp et trelokk og får tilgang. Vet ikke hva som er benyttet tidligere. Sjekket opp leverandøren fra Storbritannia, men den impeller en de viser til har ikke helt samme nummer som min Perkins 4.108. De har nr 4.154. Kan den likevel være riktig? Takk til alle som har svart. A60andsome skrev On 3.7.2019 at 20.12: Hvordan får jeg stoppet dryppingen fra pakkboksen? Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 (redigert) Ser at standard impeller har diameter 571, dybde 31,5 og axeldim 16 mm, så jeg har kjøpt fra Sheffield. Koster ca kr 300 inkludert porto. Toll? Redigert 5.Juli.2019 av A60andsome (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Pinkvin skrev for 4 timer siden: Først finne ut om det faktisk er en Jabscopumpe, er ikke 100% gitt at det er det. Men du ser det på lokket over impelleren, håper det er mulig å få av/opp motorkassa, det så en smule trangt ut ;-) tcic1 skrev for 4 timer siden: Kjøpte på Biltema og den fungerer helt ok. Bytter hvert andre år. joelle skrev for 13 timer siden: Hei, jeg kjøper som regel alle mine deler fra www.parts4engines.com. Der koster en impeller 180 nok, å så kommer frakt og mva i tillegg. Som regel så passer jeg på å kjøpe et par stykk, å så blir det som regel litt annet "kjekkt å ha" blandt annet olje filter osv, er billig fra dem. Alternativ så kan du kjøpe fra KD Trading her i gamle landet, men dem skal da ha kr 475, for eksakt den samme impelleren. Trenger jeg et spesialverktøy for å kunne skifte impeller en? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Jeg har samme motor som deg med jabsco pumpe og har aldri måtte bruke noe spesialverktøy for å få ut impeller. Men løsne kjølevann slangen opp mot "gummimuffa" mot varmeveksleren for å se om det ligger rester etter impeller fra nå eller tidligere impellere. Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 6.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 Pinkvin skrev for 9 timer siden: Jeg har samme motor som deg med jabsco pumpe og har aldri måtte bruke noe spesialverktøy for å få ut impeller. Men løsne kjølevann slangen opp mot "gummimuffa" mot varmeveksleren for å se om det ligger rester etter impeller fra nå eller tidligere impellere. Takk for nyttig tips/info. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.