R johansen Startet 4.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2019 Har en gammel Sabb 2h som går greit på 1/2 fart men når man gir på til 3/4 fart så hender det at motoren stopper .En til to ganger per tur ..Høyest stopp frekvens ca etter 10 min .... Vanskelig og vite tenker vann perle i Diesel eller suger luft...Starter med en gang igjen etter stopp ... Noen som har noen gode ideer ... Hvor man skal begynne og lete på en gammel olje befengt motor.. Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 4.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2019 Jeg ville tro den ikke får diesel nok. Har du en tappekran på tanken du kan sjekke? Sett en tom isboks under og se hva som kommer, undersøk hvor lett det kommer, samt forekomst av evt vann og rusk. Kan også sjekke et filter, samt evt koble av et rør eller slange og blåse mot tanken til du hører det bobler. Da vet du ihvertfall at røret er åpent. Men det kan jo likevel være løsmateriale i tanken som kan lage "forstoppelse" igjen etterhvert. Jeg ville begynt med det, og se hva som dukker opp. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 4.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2019 Høres ut som den ikke får nok diesel ja. Hadde samme problem med min 2h, og der var det for lite flow fra tanken. Start med å drenere tank og skifte finfilter, samt sila i fødepumpen din. Ligger grei manual på dette på nett hvis du søker på sabb 2h manual, så ligger den på frydenbø sine sider. Anbefaler å kjøre motor varm før du skifter filter. Hvis den er som andre sabb 2h og du ikke er dreven med luftinga av systemet kan du bli plaget med å få den igang etterpå. Hvis dette ikke funker kan det jo være luft på sugesiden, som kommer med større pådrag.. Men du får bare gå gjennom dieselslangene og alt bakover til tank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.