Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Christopher 1983 skrev 1 time siden:

Når jeg åpnet choken så ser jeg at den er helt lukket.

Den skjønte jeg ikke.
Man tar av flammedemperen (luftfiltret) og kikker ned i forgasseren for å se choke spjeldet.

 

Christopher 1983 skrev 1 time siden:

Jeg har komme frem til at det er el-Choken som ikke går av, den er lukket helt til motoren når 80 grader.

Da åpner den seg og motoren endrer karakter med en gang.

Da er den for treg for den skal gå av mye før

 

Christopher 1983 skrev 1 time siden:

Kan det fungere å stille på Choken slik at den er litt mer åpen? Vil jeg da kunne kjøre på 2-3 tusen omdreininger uten at motoren stopper?

Det burde ikke være noe problem.
Regner med du mener å løsne de tre skruene som holder chok elementet (sorte boksen) for å vri denne litt ?
I så fall er det måten å gjøre det på fordi det sitter en bi metal fjær inni som drar cockspjeldet .
Dette finnes det en innstilling prosedyre på. 

pipe

pipe

Christopher 1983 skrev 32 minutter siden:

Når jeg åpnet choken så ser jeg at den er helt lukket.

Den skjønte jeg ikke.
Man tar av luftfiltret og kikker ned i forgasseren for å se choke spjeldet.

 

Christopher 1983 skrev 33 minutter siden:

Jeg har komme frem til at det er el-Choken som ikke går av, den er lukket helt til motoren når 80 grader.

Da åpner den seg og motoren endrer karakter med en gang.

Da er den for treg for den skal gå av mye før

 

Christopher 1983 skrev 34 minutter siden:

Kan det fungere å stille på Choken slik at den er litt mer åpen? Vil jeg da kunne kjøre på 2-3 tusen omdreininger uten at motoren stopper?

Det burde ikke være noe problem.
Regner med du mener å løsne de tre skruene som holder chok elementet (sorte boksen) for å vri denne litt ?
I så fall er det måten å gjøre det på fordi det sitter en bi metal fjær inni som drar cockspjeldet .
Dette finnes det en innstilling prosedyre på. 



×
×
  • Create New...