Jump to content

Tannhjulslensepumpe til sabb?

gundersen

Recommended Posts

Mulig den fortsatt er til å få tak i men spørsmålet er vel helst hvorfor?? Du må sikkert regne med en pris på rundt ti ganger det du betaler for en elektrisk pumpe, pumpen må ha en kopling med eksenter slik at reima henger og slurer (og slites) på svinghjulet når pumpa ikke går og effekten er heller ikke stor. Dessuten må den smøres jevnlig for ikke å gå i stå.

Jeg har sett en uoriginal pumpe pumpe et eller annet sted som monteres rundt propellakselen, og som er kontinuerlig innkoplet. Hvis du absolutt ikke vil ha elektrisk pumpe så kan kanskje en slik være et alternativ, da den krever mindre stell enn Sabb sin løsning.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er nok den samme pumpen vi snakker om bastard,grunnen til at jeg lurte på hva Gundersen mente,var at jeg muligens hvet om en slik pumpe,ble tilbudt den for ca et år siden,denne er veldig grei da den brukes som både lense og spylepumpe på dekk,veldig kjekk å ha i tillegg til vanlig lensepumpe.Regner med at Gundersen kommer tilbake med en nærmere beskrivelse av hva han mener.

• 4 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...