gundersen Startet 4.September.2005 Link til dette innlegget Startet 4.September.2005 Har noen peiling på om det er vanskelig å få tak i tannhjulslensepumpe til sabb diesel motor, evt. om de er dyre? Det er en slik som drives av en reim på svinghjulet. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Neppe noe problem å få kjøpt en slik hos Sabb i Bergen, men koster "flesk" Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Mener du en slik som kan benyttes til både lensepumpe og spylepumpe.? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Mulig den fortsatt er til å få tak i men spørsmålet er vel helst hvorfor?? Du må sikkert regne med en pris på rundt ti ganger det du betaler for en elektrisk pumpe, pumpen må ha en kopling med eksenter slik at reima henger og slurer (og slites) på svinghjulet når pumpa ikke går og effekten er heller ikke stor. Dessuten må den smøres jevnlig for ikke å gå i stå. Jeg har sett en uoriginal pumpe pumpe et eller annet sted som monteres rundt propellakselen, og som er kontinuerlig innkoplet. Hvis du absolutt ikke vil ha elektrisk pumpe så kan kanskje en slik være et alternativ, da den krever mindre stell enn Sabb sin løsning. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
alnorbåt Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Den pumpen jeg mener er kombinert lense/spylepumpe,med en hendel på som skal kople inn og ut,kan selvsagt bare brukes når motoren er i gang,ved vanlig gange går derfor ikke reimen rundt,bare når den blir innkopplet derfor ikke slitasje på reim. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Den pumpen jeg mener er kombinert lense/spylepumpe,med en hendel på som skal kople inn og ut,kan selvsagt bare brukes når motoren er i gang,ved vanlig gange går derfor ikke reimen rundt,bare når den blir innkopplet derfor ikke slitasje på reim. <{POST_SNAPBACK}> Stemmer, jeg hadde en slik på min Sabb 2g Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Det er nok den samme pumpen vi snakker om bastard,grunnen til at jeg lurte på hva Gundersen mente,var at jeg muligens hvet om en slik pumpe,ble tilbudt den for ca et år siden,denne er veldig grei da den brukes som både lense og spylepumpe på dekk,veldig kjekk å ha i tillegg til vanlig lensepumpe.Regner med at Gundersen kommer tilbake med en nærmere beskrivelse av hva han mener. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 (redigert) Er nok det. Ser pumpen til høyre for svinghjulet her Redigert 4.September.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 4.September.2005 Link til dette innlegget Svart 4.September.2005 Bastard,det er akkurat den samme pumpen jeg snakker om,kjempepumpe,men erindrer at den koster endel båtkroner. Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 1.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2005 Har slik pumpe i god stand til salgs Tlf 90782582 Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 hva forlanger du for pumpen.? Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 4.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2005 Kr 1.000.- må vel være en grei pris ? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 4.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2005 http://www.gaelforce.net/ClientImages/Prod..._P&P%20copy.jpg Jabsco pumpe .... mellom NOK 2 - 4500 her borte. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
alnorbåt Svart 4.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2005 1000,-kr er ingen upris,nå gjenstår det bare for han som postet dette og ha øynene åpne,så gjør han et godt kjøp.(eller andre med sabb) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.