Jump to content

Bytte av trimpumpe volvo penta.

Sterm

Recommended Posts

Jeg udskiftede min pumpe til drevet inden denne sæson. Det var absolut ingen sag. Trykslangerne passer i begge pumper og det elektriske er plugkompatibelt. I den pakke jeg fik, var der nye relæer og et komplet ledningsnet.

Man skal selvfølgelig holde støv, grus, sand, kampesten og den slags ude af trykslangerne (det er almindeligt for arbejde med hydraulik), og man skal holde styr på hvilken slange er til tilt-op og hvilken til tilt-ned (der er kun markeringer på den nye pumpe), men så er det værste overstået.

Hvor og hvordan den fysiske montage skal ske i din båd ... der kan jeg ikke hjælpe dig ... jeg kan kun sige, at jeg ikke kunne genbruge monteringsflangen fra den gamle pumpe.

Nej, ingen numre eller andet af den slags; men jeg husker et par detaljer:

Relæerne er omskifterelæer, dvs de har en Common og en Normally Open (NO) og en Normally Closed (NC) forbindelse ... ud over forbindelserne til spolen/styringen.

Motoren har kun to (2) ledninger, dvs man bestemmer omløbsretningen ved at forbinde den ene til +12 og den anden til 0 (stel).

Hvis du skal lave et ledningsnet selv, skal du være godt inde i stoffet. De fleste jeg kender ville jeg anbefale at købe det færdiglavede ledningsnet (jeg er selv uddannet svagstrøms/elektronikingeniør, så jeg kunne nok klare opgaven, men jeg synes det andet var nemmere :wink: )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...