Ocean Turtle Startet 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2019 Hei alle sammen! Jeg lurer på om noen har erfaring og en løsning på mitt antiskli belegg på dekk? Har prøvd jiff skrubb, sitrus wipes, jotun sin båt rubb (med maskin) og starbrite deck cleaner, men ingen av delene hjelper. Er litt redd for å gå på med sterke kjemikalier i tilfelle det skulle ødelegge gummien helt. Men det er ikke veldig pent slik det ser ut idag. Lagt ved noen bilder av skjønnheten! På forhånd takk! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Denne har jeg svært gode erfaringer med: Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Prøv med Surfex HD. Denne såpen / avfettingen er glimrende å bruke på hardtsittende møkk. Bruker den bla.a på antisklidekket for å fjerne sorte prikker som jeg tidligere måtte bruke høyttrykkspyler på. Det er viktig å la såpen få virke en stund, men unngå å la den tørke på overflaten. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Kunne nesten se ut som det har gått sopp i belegget. Har du slikt belegg et sted som ikke er like synlig? Da hadde jeg villet prøve en svak klorløsning, latt denne få virke litt før skrubbing og spyling med rent vann. Hjelper det ikke på har du i alle fall fått utelukket sopp/mugg. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Lufter bare en tanke: Er dette belegget gjennomfarget grått, eller er belegget sort gummi med en grå overflate som etter hvert blir slitt vekk, eller at beleggets egentlige farge bryter gjennom grunnet alder ? Sitér dette innlegget Link to post
Ocean Turtle Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Tusen takk for alle svar! Prøvde surfex hd idag uten hell dessverre. Som svar på ditt spm Janmar, det er et slags hard plast/gummi lag på hele dekket gjennomfarget beige. Det har ikke vært et annet topplag på tidligere ? Trodde det var jordslag tidligere, men ingen slike midler fungerer. Vi får se, legger ut på et år med seiling om 3uker. Håper jeg kommer over litt andre løsemidler nedover europa, som kanskje kan løse det. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Det som fjerner jordslag er Oxalsyre. Det virker iværtfall på treverk. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Eureka Svart 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2019 Om du skal seile i 1 år, og dette er den siste "ting å få på stell" så har du lite å bekymre deg over ? god tur, drit i misfargingen. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.