svolp Startet 5.Juli.2019 Del på Facebook Startet 5.Juli.2019 Hei. Har postet noen poster nå om båten jeg har kjøpt og er relativt fersk på båt og lurer nå hva dette er bak på båten? Jeg har ekkolodd og antar at den helt til høyre er dette men hva med den andre? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Jeg tipper giver til LOG. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Jannmar Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 (redigert) Hva er LOG ? Redigert 5.Juli.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Det ser ut som en knopmåler. Måler båtens fart i vann. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Aha, den fungerer ikke.. altså knopmåleren fremme på styrepulten. Da kan jeg feilsøke denne å kanskje få den til og fungere igjen. Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Og den til høyre er som du gjettet giveren til ekkoloddet :) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Jannmar skrev 42 minutter siden: Hva er LOG ? LOG er et firma som leverer varer til gartnerindustrien. Logg er en fart og distansemåler for båt. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Ja, fartsmåler til venstre og ekkoloddsvinger til høyre. Ta av slangen på pickupen på måleren og stak opp pickupen, godt mulig det er den som er tett. Prøv så og blås i slangen for å se om knopmåleren virker. Den kan også være tett, eller kansje det er hull i den en plass, da vil du heller ikke få noen visning. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 (redigert) Lazyjack skrev 43 minutter siden: Logg er en fart og distansemåler for båt. Takker for svar. Har aldri hørt det før. Redigert 5.Juli.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 bellen skrev 1 minutt siden: Ja, fartsmåler til venstre og ekkoloddsvinger til høyre. Ta av slangen på pickupen på måleren og stak opp pickupen, godt mulig det er den som er tett. Prøv så og blås i slangen for å se om knopmåleren virker. Den kan også være tett, eller kansje det er hull i den en plass, da vil du heller ikke få noen visning. Takk for gode tips, når du mener ta av slangen på pickupen mener du da ta av slangen helt nede ved selve innretningen som vises på bildet? Den har gått i ferskvann i alle år så det er nok ikke grodd veldig mye hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Ja, der kan du ta av slangen og bruke en stålstreng eller noe for å stake opp pickupen. Det kan jo også være instrumentet somer deffekt, så du må eliminere. Sjekk pickup, sjekk slangen og sjekk instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Toppers. Pickupen er selve innretningen? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 jepp, det er bare et kalibrert hull som gir vanntrykk fram til instrumentet. Har opplevt at disse har tettet seg , feks etter å ha kjørt på tauverk. Er instrumentet ok så skal nåla bevege seg om man blåser (med munnen) i slangen) Måtte en gang bruke sykkelpumpe for å få blåst ut dritt som hadde satt seg i giveren Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Takk for tips, helt topp for en nybegynner. Jeg var nede og tittet bare kjapt på selve pickupen. Den så sånn ut. For et utrent øye så hullet noe asymmetrisk ut, er det en skade her mon tru Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 5.Juli.2019 Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Jeg synest hullet ser litt stort ut, men bildet kan lyge. På mange påhengser er det et lite hull i forkant av undervannshuset. Hullet er der for å erstatte pitotgiveren som du har på akterspeilet. Om du har slikt hull på din motor vet jeg ikke, men se etter i overkant av propellakslingen i framkant. Tipper hullet er ca 2 mm. Det kan hende slike hull bare finnes på noe større påhengser. Hvis du trenger ny giver.... https://www.maritim.no/kus-pitot-m-slange Sitér dette innlegget Link to post
svolp Svart 5.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2019 Takk for tips. Jeg begynner med å ta av slangen og blåse, da kan jeg se om slange og/eller instrument er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.