Maja100 Startet 5.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2019 Hei. Vi skal erstatte vår påhengsmotor på 6hk og vurderer 9,9 hk til Askeladden 2210. Båten brukes til fisking og tur for barn og voksne. Er det noen som kan gi tips til en god påhengs. Bør ikke være for tung slik at 2 voksne (en i båt og en på land) klarer å løfte. Tusen takk?? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 Brukt eller ny motor? Hvis det er en ny påhengs ville jeg gått for yamaha 9.9J 4-takt, den veier bare 37kg med manuell start og kort stamme. Om det er en brukt 2-takt ville jeg gått for enten en yamaha 9.9/15 (36kg) eller mercury/mariner 10 viking (35kg). Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 Vokste opp med identisk båt. Gikk fra 4 til 15 til 20hk (to-takt). Med 20hk går båten fint i plan med et par voksne og barn. Men siden vekt er viktig, er kanskje en mindre motor bedre egnet for dere? Mercury og Yamaha som nevnt over, kan i hvertfall anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2019 Hvis du skal kjøpe helt ny ville jeg kjøpt av en forhandler nær deg, som gir god service og har godt rykte på seg. Med 2 voksne ombord på kanskje 80kg + hver,0 vil 9,9 være litt lite hvis du har tenkt at båten skal gå i plan...... Har en slik båt som vi har hatt siden 1986, med 9,5-9,9-15 og 20 hk. Båten fungerer klart best med 15 og 20hk. Har idag 9,9/15 hk yamaha totakt, og det fungerer meget bra. Hvis motoren skal taes av og på ofte ville jeg valgt yamaha 9,9/15 totakt, selv om de ligger særdeles høyt i pris.... Med av og på en gang i året tror jeg at 20hk 4-takt er veldig passelig, selv om de er litt tunge Sitér dette innlegget Link to post
Maja100 Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2019 Takk for svar? Vi har landet på å kjøpe en ny Suzuki 9,9 sport. Kikket på Finn.no og hos en forhandler, men lite utvalg, derfor blir det ny. Gleder oss? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.