Jump to content

Edit History

Too Much

Too Much

Ganske vanlig og fungerer utmerket, vet ikke hvor vanlig det er på nye båter i dag.

Løsningen er en veldig enkel konstruksjon og  krever noe vedlikehold i form av oppretting og bytte av tetting og cutlesslager etter x antall år. Jeg har volvokondom som tetting den koster under 1000,- og varer 5 år pluss. Cutless coster noen hundrelapper og vare lenge. Volvotettingen jeg byttet sist hadde vart i et ukjent antall år og så ut som ny. Løsningen er i prinsippet den samme som på motorbåter med aksler.

Edit: Så finnes det da løsninger som har diverse fleksible koblinger mellom aksel og motor men i sin enkleste form sitter aksel fast med klemflens til girkasse går igjennom en akseltetting før de opplagres i Cutlesslager 

Too Much

Too Much

Ganske vanlig og fungerer utmerket, vet ikke hvor vanlig det er på nye båter i dag.

Løsningen er en veldig enkel konstruksjon og  krever noe vedlikehold i form av oppretting og bytte av tetting og cutlesslager etter x antall år. Jeg har volvokondom som tetting den koster under 1000,- og varer 5 år pluss. Cutless coster noen hundrelapper og vare lenge. Volvotettingen jeg byttet sist hadde vart i et ukjent antall år og så ut som ny. Løsningen er i prinsippet den samme som på motorbåter med aksler.

Too Much

Too Much

Løsningen er en veldig enkel konstruksjon og  krever noe vedlikehold i form av oppretting og bytte av tetting etter x antall år. Jeg har volvokondom som tetting den koster under 1000,- og varer 5 år pluss.  Den jeg byttet sist hadde vart i et ukjent antall år og så ut som ny. Løsningen er i prinsippet den samme som på motorbåter med aksler.

• Create New...