Jump to content

Volvo Penta D6 370 kjølevæske mengde

MagnusM

Recommended Posts

Jeg har to VP D6 370 motorer. På styrbord motor får jeg nesten konstant "warning - coolant level". Har sjekket at nivået er ok, og også fylt på litt, med det resultatet at motoren bare "spytter ut" det som blir for mye. Har også kjørt rensemiddel på sjøvannskretsløpet nå for å legge til rette for lav motortemp. Noen som har erfaring med dette? Kan det bare være en sensorfeil?

Kan godt være sensorfeil. Med to motorer har du mulighet for å kryssbytte for å sjekke. 

Men hvordan er vv- bereder og defroster koblet opp?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ok. Jeg har singel D6-370 med både bereder og defroster tilkoblet. Har aldri hatt noen problemer med kjøleveskenivået. Så jeg gjetter på at årsaken hos deg er sensorfeil. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...