Jump to content

Edit History

Arne2

Arne2

Jeg synes ikke dette var så helt galt, hvis dette er en båt i økonomiklassen.

 

Mesteparten av den rusten som man kan se er vel ikke relatert til innfestingen av kjølen men til andre detaljer av stål. 

 

Når det gjelder det som er veldig rustent så ville jeg ha tatt en hammer og en eller annen form for dor eller eventuelt en grov stjernetrekker som du er villig til å ofre for oppgaven, og så gi de delene som er rustne noen litt kraftige "kakk". Hvis rusten ligger i overflaten og materialet har beholdt sin styrke, så behøver det vel ikke å være så ille. Er det der i mot mykt og gir etter, eller eller hvis en liten "kakk" er nok til at doren/skrutrekkeren går gjennom materialet, da er det vel verre stilt.

 

For å sjekke skroget, så ville jeg tatt en plasthammer og så "kakket rundt" i et forholdsvis tett mønster rundt hele skroget. Hvis det er en innvendig skade eller delaminering så hører man straks at "tonen" skifter fra "kakk, kakk, kakk" til "bonk, bonk".

 

Hadde noe oppsprekking på rorskjegget på min og fant det nokså greit med denne "kakkemetoden" og så var det bare å legge polyester og noen glassfibermatter over.

 

Synes ikke at baugen så spesielt ille ut.

 

Synes ellers at selve båttypen så veldig kjekk ut.

Arne2

Arne2

Jeg synes ikke dette var så helt galt, hvis dette er en båt i økonomiklassen.

 

Mesteparten av den rusten som man kan se er vel ikke relatert til innfestingen av kjølen men til andre detaljer av stål. 

 

Når det gjelder det som er veldig rustent så ville jeg ha tatt en hammer og en eller annen form for dor eller eventuelt en grov stjernetrekker som du er villig til å ofre for oppgaven, og så gi de delene som er rustne noen litt kraftige "kakk". Hvis rusten ligger i overflaten og materialet har beholdt sin styrke, så behøver det vel ikke å være så ille. Er det der i mot mykt og gir etter, eller eller hvis en liten "kakk" er nok til at doren/skrutrekkeren går gjennom materialet, da er det vel verre stilt.

 

For å sjekke skroget, så ville jeg tatt en plasthammer og så "kakket rundt" i et forholdsvis tett mønster rundt hele skroget. Hvis det er en innvendig skade eller delaminering så hører man straks at "tonen" skifter fra "kakk, kakk, kakk" til "bonk, bonk".

 

Hadde noe oppsprekking på rorskjegget på min og fant det nokså greit med denne "kakkemetoden" og så var det bare å legge polyester og noen glassfibermatter over.

 

Synes ikke at baugen så spesielt ille ut.

Arne2

Arne2

Jeg synes ikke dette var så helt galt, hvis dette er en båt i økonomiklassen.

 

Mesteparten av den rusten som man kan se er vel ikke relatert til innfestingen av kjølen men til andre detaljer av stål. 

 

Når det gjelder det som er veldig rustent så ville jeg ha tatt en hammer og en eller annen form for dor eller eventuelt en grov stjernetrekker som du er villig til å ofre for oppgaven, og så gi de delene som er rustne noen litt kraftige "kakk". Hvis rusten ligger i overflaten og materialet har beholdt sin styrke, så behøver det vel ikke å være så ille. Er det der i mot mykt og gir etter, eller eller hvis en liten "kakk" er nok til at doren/skrutrekkeren går gjennom materialet, da er det vel verre stilt.

 

For å sjekke skroget, så ville jeg tatt en plasthammer og så "kakket rundt" i et forholdsvis tett mønster rundt hele skroget. Hvis det er en innvendig skade eller delaminering så hører man straks at "tonen" skifter fra "kakk, kakk, kakk" til "bonk, bonk".

 

Hadde noe oppsprekking på rorskjegget på min og fant det nokså greit med denne "kakkemetoden" og så var det bare å legge polyester og noen glassfibermatter over.



×
×
  • Create New...