Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

@R.O Slik jeg har forstått det, så er dette et tips av erfarne seilere for å forhindre sideveis belastning på svivelen. Det er riktignok ikke så aktuelt med et anker i hekken, men jeg har sett at svivelen min ved opptak av ankeret har glidd i det avlange sporet i ankeret og låst seg vinkelrett ift trekkreftene. 

Nå er riktignok det nye ankeret kraftigere, så kanskje svivelen ikke lengre har mulighet til å skli rundt slik den kunne på Bruce kopien. Det kan jeg sjekke imorgen.

dennrick

dennrick

@R.O Slik jeg har forstått det, så er dette et tips av erfarne seilere for å forhindre sideveis belastning på svivelen. Det er riktignok ikke så aktuelt med et anker i hekken, men jeg har opplevet at svivelen min ved opptak har glidd i det avlange sporet i ankeret og låst seg vinkelrett ift trekkreftene.

Nå er riktignok det nye ankeret kraftigere, så kanskje svivelen ikke lengre har mulighet til å skli rundt slik den kunne på Bruce kopien. Det kan jeg sjekke imorgen.

dennrick

dennrick

@R.O Slik jeg har forstått det, så er dette et tips av erfarne seilere for å forhindre sideveis belastning på ankeret. Det er riktignok ikke så aktuelt med et anker i hekken, men jeg har opplevet at svivelen min ved opptak har glidd i det avlange sporet i ankeret og låst seg vinkelrett ift trekkreftene.

• Create New...