Torfinn62 Svart 7.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2021 (redigert) Søndagstur til Ornes Båtbyggeri, der båten har stått en god stund nå. Reparasjon av bakre feste på baugspydet. Dette ble slått løs under en storm for et år siden, men med god forsikring fra Fremtind kostet det meg kún kr. 2000’- Ny belg på drevet, og nye tiltsensorer. Nå er det klart for sjøsetting. Blir sannsynligvis neste fredag ? Reparasjon av bakre feste, samt påsveising av ny «tverrbjelke» Nye trimsensorer. De gamle var rustet i filler, og nåla på dashbordet sto i pigg. Redigert 7.Mars.2021 av Torfinn62 (see edit history) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 12.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2021 Dette er ingen ny snutt, men fra den dagen jeg hentet båten i Florø. Pent vær, men allikevel vanskelig å holde kameraet/telefonen rolig p.g.a. litt «sjøgang». Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Lady Bay Svart 21.April.2021 Link til dette innlegget Svart 21.April.2021 Hallo igjen , ja er det flere her med DP290 drev som jeg må sitte å ratte noe veldipå fart l 10-12 så hva kan dette være ????? Sitér dette innlegget Link to post
Torfinn62 Svart 22.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2021 Hei. Planende båter vingler i lave hastigheter, men 10 - 12 knop vil jeg tro er for høyt til at den ska vingle. Da burde den gå trådbeint. Min går trådbeint fra 8,5 knop og oppover. Jeg har riktignok Bravo2-drev men det bør ikke ha noe å si, tenker jeg. Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 (redigert) Har begynt å montere autopilot. Har satt opp styringsenheten, display, seatalk og tilførsler. Nå er det kompass og hydraulikkpumpen som gjenstår. Moro dette ? Redigert 30.April.2021 av Torfinn62 (see edit history) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 (redigert) Kartmaskin og AIS fra Raymarine. Blir veldig bra når autopiloten er ferdig montert. Raymarine 650 Klasse B AIS Marine Traffic Ny kartplotter Raymarine Axiom 9 RV Redigert 14.Juni.2021 av Torfinn62 (see edit history) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Jeg har nettopp plotta inn hele ruta sommerferien 2021 på min 9'er. Fantastisk enkelt å bare holde fingeren på skjermen i 2 sek, så trykke "Bygg rute", sett inn waypoints, lagre, gi navn på ruta og farge på streken i samme handling. Digger denne plotteren. Har den i nettverk med samme oppe. Har eldre autopilot med eget display, så ikke så nymotens som din. Sitér dette innlegget Link to post
Torfinn62 Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2021 Takk for tipset. Skal prøves ut i sommer :) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 (redigert) Jeg har lenge vært på jakt etter et skikkelig veggfeste til iPad. Oppdaget et tilbud på Maritim, og i går,da jeg var på tur i Bergen, reiste jeg innom Maritim på Damsgård og kjøpte et sett. Dette ser veldig solid og bra ut. Montert i dag :) Festet heter Railblaza og kan anbefales. Redigert 5.September.2021 av Torfinn62 (see edit history) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 13.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2021 Laget på eget initiativ av Kim Sverdrup fra Bergen. Splittvimpelen blir flott på egen flaggstang på flybridgen neste sommer Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 16.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 Fikk testa autopiloten i dag. Kan konstantere at den virker noe aldeles utrolig bra. Den greier faktisk å styre denne vinglef***a noenlunde beint i 5 knop. Og går bortimot trådbeint i 21 knop. Anbefaler Raymarine ? Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Torfinn62 Svart 16.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2021 (redigert) Redigert 16.Oktober.2021 av Torfinn62 (see edit history) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.