sgullak Startet 6.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2019 (redigert) Som beskrevet i tittelen så mangler Lystbåtkanalene på min Standar Horizon gx1300E. Har lest og søkt men finner ikke hvordan man finner desse. Noen som har et godt forslag? Redigert 6.Juli.2019 av sgullak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Ingen som har vert borti dette? Står att den skal ha kanalene, så sikkert bare en innstilling jeg ikke har funnet... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Jeg har gx 2100...og der ligger lystbåtkanalene mellom kanal 88 og kanal 1... vil tro du bør få dem frem ved og scrolle igjennom... Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Har prøvd det men begynner på 1 etter 88. Sitér dette innlegget Link to post
vindmann Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Kan du ha stilt inn radioen på kanalliste for USA eller Canada? Velg Setup - Channel setup - Channel group og velg International. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Den står på internasjonal. Spørs om jeg bare må ringe forhandler å spørre. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 sgullak skrev 1 time siden: Den står på internasjonal. Spørs om jeg bare må ringe forhandler å spørre. Ofte det enkleste...? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Jeg har samme problemet med min nye STH Explorer GPS GX1700E.....mangler lystbåtkanalene. I brukermanualene ligger det et ekstra, løst ark som forklarer hvordan en kan legge disse inn - i Sweden - . Hvis jeg legger inn disse, vil det da være de samme lystbåtkanalene som gjelder i Norge ( har ikke fått testet dette ut enda sjøl...)? Her er forklaringen på det løse arket: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 (redigert) L1, L2 og L3 er de samme i Norge og Sverige, se fullstendig frekvensoversikt over maritime kanaler her: http://trudelutt.com/linker/vhf_kanaler_nor.htm Redigert 7.Juli.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Sitat Takker Lars H. Da er det vel bare følge "oppskriften" neste gang jeg er i båten, så regner jeg med at det ordner seg Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Lars H. skrev 17 minutter siden: L1, L2 og L3 er de samme i Norge og Sverige, se fullstendig frekvensoversikt over maritime kanaler her: http://trudelutt.com/linker/vhf_kanaler_nor.htm Både rett og feil L1 og L2 har samme frekvens men L3 eksisterer ikke i Sverige, (hvis det ikke blitt endring de siste dagene) https://stockholmradio.se/for-abonnenter/frekvenstabeller/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Da får jeg rette kommentaren til at frekvensene oppgitt i skrivet fra Standard Horizon fol L1, L2 og L3 er de samme som brukes i Norge. Og når du sier det, så har vel jeg også hørt at kun L1 og L2 brukes i Sverige. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Har lest noenstans att frekvensen til L3 fikk Röda Bolaget.....det som er idag er Svitzer tug Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lazyjack Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Fikk ordnet dette på min GX 1500 hos Seatronic. Min var kjøpt i utlandet og det var årsaken til manglende L-kanaler og at hurtigtast "16/9" sendte radioen til k. 9 i stedet for k. 16. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Hafrsfjord skrev On 7.7.2019 at 13.26: Jeg har samme problemet med min nye STH Explorer GPS GX1700E.................Hvis jeg legger inn disse, vil det da være de samme lystbåtkanalene som gjelder i Norge ( har ikke fått testet dette ut enda sjøl...)? Her er forklaringen på det løse arket: Dette var fiasko.... Når jeg legger inn - Sweden-- så får jeg opp både fiskeri- og lystbåtkanaler, men jeg får BARE de seks kanalene. De internasjonale kanaler er borte vekk. Jeg la inn de internasjonale på nytt, men da er fiskeri- og lystbåtkanalene borte igjen, så her må nok leverandøren trø til.... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Dansk oversikt L3 kun i Norge og Finland F3 også til Lystbåt Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Roger jo skrev 16 minutter siden: L3 kun i Norge og Finland Da kan du ju snakke med Pekka........ hyvä päivä tesse göteborgin paikallisradio hyvä ilta Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Gunga Din skrev 11 minutter siden: hyvä päivä tesse göteborgin paikallisradio hyvä ilta Toivomme, että tapaamme satamassa ja saamme keskustelun Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 (redigert) Olisi ollut mukavaa Redigert 10.Juli.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 10.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2019 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.