Jump to content

Johnson 1987 60hk som går dårlig

torbisen

Recommended Posts

Hei. Har en Johnson 60hk tresylindret som går litt dårlig. Den starter relativt lett, trenger ofte litt ekstra gass for å gå på tomgang. Når den er kald får jeg den opp i plan og tilnærmet full gass. Etter et par minutter "dør " den og om jeg ikke slår av på gassen stopper den. Kan kjøre rundt lenge på litt gass uten å stoppe, men drar jeg på skjer det enten lite eller den stopper. Starter fint igjen. Byttet plugger og tilførselstank/slange og bensinfilter. Samme problem. Gikk i fjor, men litt dårlig til tider på full gass. Noen som har trua på en real omgang med forgasserens?

Høres ut som bensinproblem. Litt ekstra gass når den er kald er normalt på totaktere. Men min 1991 Evinrude 60 hk er veldig kresen på tennplugger. De jeg må ha kostet 240 kr stk eller rundt der. Har prøvd andre men det var bortkastet.

Første jeg tenker på er om lufting til tank er dårlig. Er den åpen og det er lett å pumpe bensin inn i motoren?

Hvordan reagerer motoren når den striper og du forsøker å pumpe bensin manuelt samtidig?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...