Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

I og for seg en interessant problemstilling. Bortsett fra papirarbeidet med eierskiftet, historikk og de sakene der. Skal båten måles, må den på land. Krysse grensen til Norge med utenlandsk fartøy kan utløse krav om  norsk mva og straffegebyr. Sette båten på land her og få en myndighetsperson om bord, ville for mitt vedkommende utløst hetetokter. Spørsmål fra myndighet: Hvor er eier som har fylt ut søknaden? Kom om bord og vis meg rundt! Pang, der satt du i saksa. Så det må altså være en tredjepart, ikke bostedsreg. i Norge som fører båten og står for registreringen på vegne av norsk eier. Foreligger godkjente tegninger, er det mulig å unngå besiktigelse. Hulda utløste krav til besiktigelse og måling.

Hulda

Hulda

I og for seg en interessant problemstilling. Bortsett fra papirarbeidet med eierskiftet og de sakene der. Skal båten måles, må den på land. Krysse grensen til Norge med utenlandsk fartøy kan utløse krav om  norsk mva og straffegebyr. Sette båten på land her og få en myndighetsperson om bord, ville for mitt vedkommende utløst hetetokter. Spørsmål fra myndighet: Hvor er eier som har fylt ut søknaden? Kom om bord og vis meg rundt! Pang, der satt du i saksa. Så det må altså være en tredjepart, ikke bostedsreg. i Norge som fører båten og står for registreringen på vegne av norsk eier. Foreligger godkjente tegninger, er det mulig å unngå besiktigelse. Hulda utløste krav til besiktigelse og måling.

• Create New...