forskern Startet 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2019 Jeg har strukket en 4mm wire fra land og ut til to stolper i vannet. Samlet strekk er ca 15m. Denne wire’en fungerer som akterfeste for båter. Belastningen er ikke stor, men jeg synes 4mm wire i utgangspunktet ble litt snaut så jeg har kjøpt 6mm (rustfri) wire som erstatning. Og da - endelig - til spørsmålet: Jeg har foreløpig bare fått tak i 10m lengde på wire’en og må derfor skjøte den med wirelås. Forutsatt at jeg bruker dobbel wirelås; Kan jeg regne med at wirelåsen vil holde like godt som wire’en? Jeg bruker jo uansett (dobbel) wirelås som sikring i begge ender av wire’en. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Det var vel mye filosofering rundt temaet på tråden om Helge Ingstad. Jeg pleier å skjøte med øye og kause, da blir det symmetrisk. Og klemmene tar mye mindre drag / friksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Eg hang opp 20-30meter 4mm biltemawire. Tenkte lage zipline. Slitna når jr han seg etter den. Men eg reknar med du har funnet betre leverandør en biltema. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
forskern Svart 7.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Sjeldenutpå skrev 1 time siden: Men eg reknar med du har funnet betre leverandør en biltema. Nei.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.