Annapett Startet 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2019 På grunn av manglende bruk har stemplene satt seg fast. Tenkte på å ta ut dysene og fylle opp med diesel, men tenkte også på å spraye inn CRC . Noen gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 På mine kanter er oppskrifta 1dl 2T olje og 4dl diesel som ristes godt i en 1 liter flaske og fordeles likt i alle sylindre. Vask rundt dysene før du skrur de ut. IKKE roter motoren med dysene montert når du har veske i forbrenningskammeret.... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Om du har stempel som har satt seg er det også stor sannsynlighet for at du også har ventiler som sitter fast. Sjekk at alle ventilene lar seg bevege før du prøver å starte. En ventil som står fast kan havarere hele toppen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2019 Til info: I fjor da jeg skulle starte min TMD40A etter en vinter i opplag, så sa det bare dunk. Motoren stod fullstendig. Jeg var kjempefrustrert og prøvde mange ganger. Hver gang så jeg tusenlappene fly ut av båten for å leie inn en mekaniker til å hjelpe meg. Jeg var sikker på at motoren stod. Og at stempel var fastrustet eller stod med vann (som ikke lar seg komprimere). Men jeg fant frem skrallen og en pipe som passet ned på reimhjulet og forsøkte å bevege litt. Jeg fikk bittelitt bevegelse. Så jeg forsøkte med litt mer krefter, litt frem og tilbake. Og til slutt fikk jeg den over kneika (i riktig rotasjonsretning). Etterpå startet den. Nå kan det jo hende du har sjekket. Men hvis du ikke har sjekket, prøv om du kan bevege motoren noe med rå muskelkraft ved å bruke pipe på reimhjulsmutteren. Bare et innspill før du demonterer Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.