Comforthe Startet 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2019 Hei, Jeg skal være med en kamerat for å se på en båt med en Volvo Penta TAMD31L i fra 2004. Anser meg selv som en service-kapabel hobby mekaniker men kjenner ikke denne motoren. Kjenner dere til noe spesielt man bør være oppmerksom på med denne modellen? Vil selvsakt titte på olje, kjølevæske samt utføre 3. gradsforhør angående servicer osv. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Jakob T Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Sjekk oljekjøler, ligger under varmeveksler. Bør ikkje være saltutslag på denne. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 be om at motoren ikke startes 24 timer før dere kommer Eksosbend Ladespenning Maks temperatur på kjølevann Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Takk for input. Motoren har gått rett i overkant av 700 timer. Noen storservicer som burde vært utført? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
dieselfan Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Ventiljustering hver 500. time om jeg husker riktig. Kun 700 timer på alle de årene betyr at den trolig har stått stille i lengre perioder... da er jeg for egen del særlig skeptisk til kjølevesken (frostveske, som eldes nesten like fort om den ikke er i bruk...) spør om eiers rutiner for å bytte den Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Start motoren med påfyllingslokket av. Eller ta av like etter start. Nivået på kjølevæsken skal ikke stige hvis du lar den gå på tomgang et par minutter. Men ikke vent så lenge temperaturen er begynt å stige. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Hvilket gir er det, mekanisk eller hydraulisk? Er det mekanisk skal det være en markert «klonk» når det settes i gir, begge veier. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Comforthe Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Supert. Hvordan ser jeg om det er mekanisk eller hydraulisk? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Brigg Svart 8.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2019 Dersom selger vet typebetegnelsen så er det enkelt. HS først - hydraulisk (f.eks HS1, HS45). MS først - mekanisk, og da er det vel bare MS4 som er aktuelt på en så ny motor. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.