Jump to content

Vurderer båt med Volvo Penta TAMD31L, hva bør jeg være oppmerksom på?

Comforthe

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal være med en kamerat for å se på en båt med en Volvo Penta TAMD31L i fra 2004. Anser meg selv som en service-kapabel hobby mekaniker men kjenner ikke denne motoren. Kjenner dere til noe spesielt man bør være oppmerksom på med denne modellen? Vil selvsakt titte på olje, kjølevæske samt utføre 3. gradsforhør angående servicer osv.

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Hvilket gir er det, mekanisk eller hydraulisk? Er det mekanisk skal det være en markert «klonk» når det settes i gir, begge veier. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Dersom selger vet typebetegnelsen så er det enkelt. HS først - hydraulisk (f.eks HS1, HS45).  MS først - mekanisk, og da er det vel bare MS4 som er aktuelt på en så ny motor. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...