Komodo
Neida, ikke rare forskjellen det der. Det som kanskje er litt spesielt med Bostiks Xtreme er den høye initialkraften. Man kan lime opp ei plate i taket eller på et skott uten at den siger. I dag limte jeg opp en led lampe i motorrommet med "No More Nails", en variant som skulle ha "instant grab" iht. reklamen. Men jeg må si jeg ble meget skuffet over den. Sikkert bra holdfasthet, men initialkraften var latterlig i forhold til Bostik Xtreme. Ps: Bostik = Simpsons for de som måtte ha et godt øye til Simpsons.
Når det gjelder vedheften så blir det å vaske med aceton, evt. rubbe med sandpapir. Så sant det er tilstrekkelig areal, og TS ikke er gjerrig på fugemassen, kommer det til å sitte i alt vær uten skruer. Som nevnt over limte jeg konsollen på Dracoen min når jeg monterte den. Se bilder i linken i signaturen min for de som er nysgjerrig. Den konsollen veier 70 kg. pluss batteri, hydraulisk styring, kartplotter mm., og det er fremdeles ikke noe problem å henge i den med full kraft for to mann på 100 kg. Noen puslete karroseriskruer ned i dørken vil har vesentlig mindre holdfasthet enn et stort areal med fugemasse dersom man er nøye med forarbeidet.
Årsaken til at jeg ikke ville skru er at jeg har divinycell i dørken. Jeg ønsker ikke å punktere laminatet med skruer på noen steder. De eneste stedene jeg har skrudd er der jeg har byttet ut kjernematerialet med massivt sparkel.